- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 08-06-2014 22:28
wij verkochten in betere tijden met dezlfde account onder een andere naam Helly Hansen thermisch ondergoed. We hebben 2 jaar telkens de wintermaanden zeer goed verkocht.
Dan opeens was er een totale wijziging alwaar Ebay België gesplitst had en mijn Waalse klanten mijn aanbiedingen niet meer vonden.
Dit was het begin van alle ellende. Kwam daar dan bij dat de tarieven voor plaatsen omhoog gingen en het was om zeep.
Als je naar onze artikelen zocht dan kwam eerst UK en Duitsland te voorschijn en pas heel laag op de lijsten onze artikelen. We hebben tal van testen gedaan met vrienden, het was een ramp. Dan kwam nog eens erbij dat opeens onze artikelen niet meer in het buitenland te zien waren.
EBAY heeft onze broodwinning letterlijk afgepakt !!! Tal van collega's zaten toen in datzelfde schuitje. Op een nacht was ik artikelen aan het opplaatsen en ik had per ongeluk een werkbroek er dubbel opgeplaatst. Nog geen 10 minuten nadat deze fout opgemerkt was door mezelf was hij al verwijderd door Ebay met een opmerking/verwittiging in m'n mailbox.
Na wat heen en weer gemail wisten de Ebay medewerkers mij te vertellen dat de verwijdering van een dubbel geplaatst artikel volledig automatisch ging. Wij wisten wel beter want toen stond het forum gloeiend rood en konden wij tal van aanbiedingen aantonen van 20, 30 identieke artikelen die NIET verwijderd werden.
We werden letterlijk geviseerd op wat we schreven op het forum. Er kwam een gevoel bij ons op dat Ebay een communistisch apparaat was waar geen kritiek geduld werd of ze zouden ze wel eens een toontje lager doen zingen.
Nu goed, ondertussen zijn het weer andere medewerkers, ook de moderator van toen, een zekere Martijn was opeens van de aardbodem verdwenen. Die man hielp ons werkelijk maar ook hier bleven wij als wezen achter en leek het of deze brave man het zwijgen opgelegd werd. Martijn was foetsie, verdwenen.
We zijn nu meer dan een jaar later en gevolg is dat niemand nog van de vaste posters hier iets laat weten, deels uit schrik geviseerd te worden maar ook omdat het ons geen fluit meer kan schelen. (denk ik, ik spreek alleen voor meezelf)
Gevolg is dat we met toch een behoorlijk aantal verkopers andere oorden zijn gaan opzoeken.
Op een gegeven moment zag ik dat ik 33% kosten maakte op de Ebay verkoop. Neem nog eens de 21% btw er af en daar ging m'n winst in plaatsingskosten en commissies.
Nu goed, het is echt triest dat Ebay zo gebruiksonvriendelijk geworden is. Als verkoper in mijn artikel is het niet leuk meer en kostelijk en om te plaatsen zo omslachtig als ik het vergelijk met de verkoopssite waar ik nu m'n goederen op plaats.
Spijtig.