- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 09-06-2014 02:48
Het wordt hier met de minuut beter.
HET NIEUWE FEEDBACKSYSTEEM IS NIET ALLEEN ONWETTIG
DE GEGEVENS OP BASIS WAARVAN WE GEEVALUEERD WORDEN KLOPPEN VAN GEEN KANTEN!!!
Net de proef op de som genomen. Je krijgt in uw verkopersprestaties al een voorlopige schatting te zien van wat uw prestaties op 20 augustus zullen zijn. Sinds kort kan je daar ook een rapport dowloaden.
Ik krijg 2 defecten voor hetzelfde object omdat ik dit geannuleerd zou hebben.
Dit komt letterlijk uit de Ebay hulpprogramma's
Wat is een defect?
- Koper gaat in de fout door iets te kopen terwijl dit niet naar het buitenland verstuurd wordt > verkoper krijgt een defect
- Verkoper handelt dit correct af: opent een geschil wegens klant uit een land waarnaar niet verstuurd wordt > verkoper krijgt een defect
- Dus een defect wat eigenlijk geen defect is maar wel een defect dat meetelt in de evaluatie van de verkoper
Dat is dus al even gek als zoveel andere verhalen die ik op buitenlandse Ebay fora gelezen heb.
Ebay gaat dus niet alleen nieuwe regels opleggen die met 1 jaar terugwerkende kracht ingevoerd worden. Meer nog de gegevens die gebruikt worden om u te evalueren zijn totaal fout.
Ik zou volgens Ebay afgelopen jaar 18 transacties met een defect hebben door transacties die geannuleerd werden. Ja, daar zaten er een paar tussen wegens niet meer in stock, maar zeker geen 18.
Wonder boven wonder zit ik nu vlak onder het niveau van top verkoper. Dit voor een aantal defecten dat zelfs geen defecten zijn!!!
Ofte hoe Ebay voor de zoveelste keer zijn verkopers belazert.