Wel dan ben je dat voordeel ook kwijt. Als je ziet hoe weinig hier verkocht wordt ivm vroeger dan lijkt Ebay wel een spookstad.

Prijzen liggen ook nergens zo laag als op Ebay. Vroeger was het net omgekeerd. Ebay had het verkeer, de kopers en prijzen die hoog genoeg waren om alle kosten ruimschoots te compenseren.

Nu zet je iets op Ebay en mag je blij zijn dat uw item na een paar dagen een paar keer bekeken is. Als ik iets op 2dehands.be zet heb ik na 1 uur vaak meer views dan na 1 week Ebay.

Nu geen verkeer, veel minder verkoop en prijzen zo laag dat er nauwelijks nog winst te maken wordt. Dan vanaf 20 augustus een 20% stijging van de kosten. Bedoeling van Ebay is duidelijk geen enkele topverkoper overhouden.

De realiteit is echter dat zelfs als ik hier nog steeds zou verkopen ik zelfs met de extra 20% VEEL minder aan Ebay zou betalen dan voordien. De grootste Ebaykost zijn uw verkoopscommissies. Met dank aan de vele "verbeteringen" was onze omzet op Ebay meer dan gehalveerd. Zefls met 20% meer zou ik veel minder betalen dan een jaar of 2 geleden. En gezien we niet meer verkopen op Ebay, krijgt Ebay van ons geen cent meer.

Alle veranderingen hebben deze marktplaats compleet kapot gemaakt. En zoals steeds. In plaats van het probleem bij de wortel aan te pakken gaat Ebay wat nieuwe regeltjes bedenken om nog meer verkopers weg te jagen waardoor het probleem alleen nog erger wordt.

Eén van de volgende wijzigingen waar je u aan mag verwachten is verkoopscommissie betalen op uw verzendkosten. Is al het geval in de US en UK. Is nu ingevoerd voor Frankrijk en Duitsland. Zal niet lang duren voor dit ook voor andere Ebaysites ingevoerd wordt.