ik kan enkel maar bevestigen dat ebay er gewoonweg alles aan doet om de 20% korting voor powersellers / topverkopers af te nemen.  En met succes, want je kan er niks tegen inbrengen.

nadien ben ik beginnen aanbieden op ebay.de, de verkoop deed het terug prima, maar wel met een commissie van rond de 10%.

doordat de aanbiedingen 0.30ct zijn, heb ik geopteerd voor de dure topwinkel plus. 

Helaas zitten volgens mij de grootste foefelaars op ebay.de want ik krijg de éne claim na de andere, tracking of niet, bewijsmateriaal van problemen zijn niet nodig, retouren hoeft ook al niet, ze krijgen toch zonder énige moeite het bedrag terug via paypal. Begin er maar eens tegen...  

Onlangs zijn een paar grote Duitse winkels binnen mijn branche gestart op ebay.de en die verkopen als zot, met prijzen die 10 tot 20% duurder zijn, en terug zijn mijn aanbiedingen niet meer zichtbaar. 

Ik zou graag Test Aankoop of FOD economie graag eens deze praktijken laten uitspitten, helaas gaan zij zich hier nooit mee bezig houden.