- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 24-06-2014 22:34
Het is Ebay zelf die het probleem gecreëerd heeft door buitenlandse verkopers voorrang te geven in de zoekresultaten. Is trouwens niet alleen op Ebay België. Hetzelfde geldt voor andere Europese Ebaysites. Voor de States lees ik ik weet niet hoe veel klachten over Chinese verkopers die helemaal de zoekresultaten domineren.
Stuur uw bedankbriefje naar John Donahoe. Die is 7 jaar geleden CEO van Ebay geworden. Het is de dag dat hij het voor het zeggen gekregen heeft, dat Ebay achteruit beginnen gaan is. Het resultaat van al zijn "verbeteringen" kunnen we nu aan den lijve ondervinden.
Particulieren blijven weg. Veilingen worden niet meer verkocht tenzij aan weggeefprijzen. Winkelabonnement, plaatsingskosten, PayPal... veel te duur voor iemand die sporadisch eens iets op Ebay wil verkopen.
Voor professionele verkopers gaat het ook stijl bergaf. Verkoop die al een paar jaar in dalende lijn gaat en nu helemaal ineengestort is. En dan Ebay die steeds maar nieuwe regeltjes bedenkt om zijn verkopers op alle mogelijke manieren te straffen.
Ik was vroeger TROTS om op Ebay te verkopen. Nu wil ik in de verste verte niet meer met Ebay geassocieerd worden.
Als zakelijke verkoper moet je gek zijn om nog op Ebay te vertrouwen. Al is het maar voor een stuk van uw inkomen. Bestaat op gans deze wereldbol nog 1 ander verkoopsplatform dat zijn eigen verkopers zo vijandig gezind is? Als ik morgen mijn eigen klanten zo begin te behandelen kan ik volgende maand mijn boeken dicht doen.