Objecten verkopen onder 1 euro
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 28-06-2014 17:32
Beste community leden,
Ik vroeg me af hoe het mogelijk is dat een verkoper een object verkoopt onder 1 euro en er toch nog winst uithaalt?
Ikzelf verkoop zo nu en dan mijn overschot aan trading cards (pokemon) en zou graag kaarten aanbieden met een prijs tussen 40 cent en 1 euro. Maar als ik dat doe dan haal ik er noegabollen winst uit. Stel bijvoorbeeld dat een kaart mij 20 cent heeft gekost toen ik deze ooit aankocht. Ik zou deze nu verder willen verkopen aan 60 cent (omdat dat de marktwaarde blijkt te zijn); Als ik deze aan 60 cent op ebay zou aanbieden, dan hou ik er dit van over:
0,60 - verkoopcommissie - paypal variabele kost - paypal vaste kost - aankoopprijs
= 0,60 - 0,60*0,08 - 0,35 - 0,60*0,034 - 0,20 = - 0,01 cent
Onlangs zag ik een verkoper (met meer dan 2000 verkochte items) trading cards aanbieden met veilingen die starten op 25 cent. Als iemand nu zo'n veiling van die verkoper wint aan de startprijs (niet ondenkbaar in deze tijden ....), dan maakt die verkopertoch puur verlies? Ik heb het gevoel dat ik iets belangrijks mis, want waarom zou die verkoper zo'n risico nemen?
Alvast bedankt voor enige opheldering!