- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 01-07-2014 14:07
Dat heeft Ebay in Duitsland reeds geprobeerd. Is maanden op voorhand aangekondigd. Een paar dagen voor die regel van kracht zou gaan is de staat zich komen bemoeien en heeft dit verboden. Ebay is nog wel aan het proberen om de nodig vergunningen te krijgen. Als ze daarin slagen wordt dit zeker één van de zoveelste "verbeteringen".
In de UK begint Ebay zich nu ook te moeien met de prijs. Bij het aanmaken van uw aanbieding stelt Ebay een prijs voor. Iets al een paar maand online en nog niet verkocht? Dan geeft Ebay de raad om de prijs van uw item te verlagen. Eén verkoper schreef dat hij iets te koop staan had voor £ 10 waarbij Ebay aanraadde om de prijs te verlagen naar £ 1.
Mijn idee, strookt misschien niet met de werkelijkheid. Maar ik denk dat de natte droom van Ebay op lange termijn is om enkel nog met de grootste verkopers te werken. Waar uiteindelijk ook Ebay de prijs zal bepalen. Als verkoper zal je van Ebay goedkeuring moeten krijgen om op Ebay te mogen verkopen. Een goedkeuring die je als huis-, tuin- en hobbyverkoper niet zal krijgen.
Ebay zal dus bepalen wie mag verkopen, de prijs van wat er verkocht wordt. Betalingen worden eerst aan Ebay overgemaakt die nadien de verkoper uitbetaalt. Ebaykosten, retouren, terugboeking... alles wordt hier direct op ingehouden. Alle risico's worden door de verkoper gedragen. Ebay zal zich hier als een grote retailer gedragen alhoewel ze zelf niets in stock hebben.
Kopers die Ebay zouden betalen en Ebay die de verkoper nadien uitbetaalt is zeker niets nieuw onder de zon. Op *m*z*n werkt dat ook zo. Gezien de manier hoe Ebay met zijn verkopers omgaat zou ik het ook nooit vertrouwen dat mijn klanten aan Ebay moeten betalen. Niet de eerste keer dat een klant na meer dan een maand zijn geld terugeist via PayPal. Moet er niet aan denken wat er allemaal kan gebeuren als Ebay over MIJN centen beschikt.
Kreeg gisteren buiten Ebay van een klant vraag om via PayPal te betalen gekregen. Die heb ik een pertinente njet gegeven.