In Uw geval GEEN webshop openen, gewoon sporadisch je spulletjes verkopen, je moet niets aangeven, ook niets aanvragen.

zet je feedback als je niets verkoopt (zoals nu) op Privé.

In Uw geval hoef je echt niets te vrezen, het zijn maar de zogezegd "hobbyverkopers" die effectief spullen gaan aankopen op rommelmarkten en kringwinkels om te verkopen op internet (en zo zijn er heel wat) die moeten opletten!

Genoeg voorbeelden van partikuliere veelverkopers die vroeg of laat controle zullen hebben.  Ze denken dat ze een bepaalde soms "belastingvrij" mogen verdienen, maar zo zit het veel te simpel in elkaar.  Je moet het wel aangeven en er is ook nog de sociale zekerheid. Je kan wel vrijgesteld worden van btw .... enfin, ...... zoals gemeld in de tekst, indien niet zeker, ga naar het ondernemersloket.

Zie ook:    http://euro-bijverdienen.be/fiscaliteit/personenbelasting/belastingen-en-bijverdienen/

vb uit de tekst : 

* Ik wil een webshop starten om taarten te verkopen, zelfgemaakte prullen zoals juweeltjes of tweedehandskledij. Hoe moet ik dit organiseren als ik verwacht om maandelijks 100€ bij te verdienen?
Recent kwam in het nieuws dat als iemand verschillende keren iets verkoopt op een zoekertjessite, dit mogelijks als een beroepsactiviteit kan aanzien worden. Het opzetten van een webshop wordt volgens mij ook op diezelfde manier geïnterpreteerd: Je stelt meerdere malen eenzelfde actie (nl. de verkoop van goederen) en dus kan het ook niet aanzien worden als een occasionele verdienste. Mijn inziens dien je dit te doen onder een zelfstandige activiteit.
Toegegeven: dit lijkt een zeer strenge stelling, zeker ook omdat je initieel geen idee hebt van de potentiële inkomsten. Maar een consument wil ook graag zekerheid hebben dat alles netjes verloopt en op zich is een geregistreerd nummer (ondernemingsnummer) toch een vereiste eerste stap.

Bevind je je in een situatie waarin je denkt als zelfstandige te worden beschouwd? Richt dan zeker je vragen aan het ondernemingsloket. Zij kunnen dit nagaan en eventueel de nodige formaliteiten verrichten.

Read more at http://euro-bijverdienen.be/fiscaliteit/personenbelasting/belastingen-en-bijverdienen/#AzyrXosp2ex7O...