Waarom ziet hier iemand überhaupt nog het nut in om iets via Ebay te verkopen of je nu particulier of zakelijke verkoper bent? Verkoop buiten Ebay heeft nog nooit zo goed gemarcheerd.

Veilingen als particulier haalt niets uit. Start aan € 1 en het is verkocht voor € 1. Start aan een reële verkoopprijs en uw item verkoopt toch niet. Ik heb een sterk vermoeden dat Ebay die gratis veilingen niet toont of zo laag in de zoekresultaten zet dat niemand ze niet ziet. Even geleden 2 dozijn items op Ebay gezet. Na afloop zelfs niets van bekeken laat staan verkocht.

Als zakelijke verkoper zit je dan ook met het feit dat er met 2 maten en gewichten gewerkt wordt. Zijn altijd dezelfde verkopers die bovenaan staan in de zoekresultaten. Als je een vekoper ziet die in zijn eentje 3 keer zo veel verkocht als al zijn concurrent samen terwijl sommige van die concurrent  serieus onder de prijs gaan en een aanbod hebben dat 3 keer zo groot is. Ik weet  wat mijn ervaringen hier op Ebay waren en weet dat de boel hier tot en met gemanipuleerd wordt.

Heb zowel als particulier en als zakelijke verkoper aangeboden. Wel nu niets meer en nooit niets meer. Er zijn genoeg gratis alternatieven waar je wel zichbaarheid hebt. En ik ben bijkbaar niet de enige die er zo over denkt. Er is nog nooit zo weinig aanbod op Ebay geweest. Een aanbod dat maar blijft achteruit lopen. Enfin, Ebay moet zijn verkopers nog wat harder het bloed onder de nagels halen. Dan zal het nog beteren.

Heb hier jaren op Ebay verkocht. Maar zoals Ebay het nu wil hoeft het voor mij niet meer.