Vergeet dat die messias er ooit zal komen, dit zal wel nooit gebeuren!

Waarom worden er meer aanbiedingen van buitenlandse verkopers geselecteerd op ebay.be dan op bijvoorbeeld ebay.de of ebay.uk?

Omdat voor iedere belgische aanbieder er wel tientallen buitenlanders staan die hetzelfde object aanbieden en jammer genoeg, vaak nog aan betere totaalprijzen (aankoop + verzending samen).

En eigenlijk is het vrij simpel waarom eBay de buitenlanders op onze site toont: ze weigeren een site te worden zoals je veelgeprezen D....

Als ik zelf eens ging zien naar wat ik aanbied, bvb miniatuurtjes, dan zag ik quasi allemaal lege rubrieken.

OK, het zou gemakkelijk zijn om daar alles te gaan overheersen met mijn aanbiedingen... Ik zou er toch maar alleen staan maar zou dit ook bezoekers lokken? Ik betwjfel het ten stelligste...

Wat de andere tweedehands-stes betreft... Daar zijn de kopers niet echt gericht op vaste prijzen, dat heb ik zelf al meermaals mogen ervaren... Buiten een aantal vastgelopen afbieders die erop uit zijn om alles voor een spreekwoordelijke "appel en ei" te verkrijgen, heb ik daar amper iets aan de man kunnen brengen.

Om 20 mails te krijgen waarbij ik de te lage biedingen moet afketsen en daartegenover 1 "koper" te hebben die nooit betaalt, daar heb ik als zelfstandige in bijberoep met daarnaast een voltijdse job echt de tijd niet voor hoor.

OK, als het gaat om veilingen waarbij je een startprijs instelt in de hoop dat er nog wat hoger geboden wordt, dan kan ik geloven dat deze sites misschien wel nuttig zijn maar voor een zelfstandige die vast zit aan vaste inkoopprijzen en noodzakelijke winstmarges zijn deze sites volgens mij van minder nut

Photobucket - Video and Image Hosting