In het buitenland is de Powerseller afgeschaft. Je ziet zelf nog dat je Powerseller bent maar dat is niet zichtbaar voor je kopers.

Ter compensatie werd de Top Rated Seller ingevoerd. Verkopers die een service boven het gemiddelde bieden kunnen Top Rated worden. Je positie in de zoekresultaten gaat dan omhoog. Top Rated Status wordt wel heel duidelijk weergegeven en is voor uw kopers een bewijs dat je een uitstekende service verleent.

De vereisten om hiervoor in aanmerking te komen zijn wel zeer strikt. Er wordt gekeken naar je feedback. Als je enkele malen per jaar 1 of 2 sterren in je DRS krijgt kan je er naar fluiten.

Ik heb ook gelezen dat het een verdoken prijsverhoging is. Enkel Top Rated Sellers krijgen nog een korting op hun Ebayfactuur. Deze korting is lager dan die vroeger was. De gewone PowerSeller krijgt geen korting meer.

Let op: dit is enkel in het buitenland van kracht. De kostenstructuur is daar vaak anders dan op Ebay België. Gezien alles van het buitenland ook hier nadien ingevoerd wordt, zal dit wel volgen. Mijn verkopers prestaties tonen me al dat ik Top Rated Seller zou zijn in de buurlanden, alleen verkoop ik daar niet. In uw verkopersdash bord vind je ook al een link met informatie naar Top Rated Seller.