Ik geloof je hoor.

Zelf heb ik 4 defecten ,1 van de rode bol ,waarvan de commentaar is verwijderd maar de bol bleef staan.

2 defecten komen van terugzendingen ,waarbij ikzelf de terugzendkosten betaalde en de vierde,net zoal bij jou van een geannuleerde factuur van iemand die 2X de verzendkosten betaalde.

De kopers zijn tevreden ,dat zie je aan mijn DSR score .

Nu heb ik een pakje dat 14 dagen rondtourt in de VS ,geeft die koper een 3 op verzendtijd dan wordt ik een ondermaatse verkoper.

Voor mij is dat onaangenaam ,maar voor prof. verkopers is dat een broodwinning.

Soms stel ik mij de vraag of vriendelijkheid wel loont.Als je kleding koopt en ze past niet en verkoper is zo vriendelijk om ze terug te nemen ,dan staft ebay.

Dus om iedereen tevreden te houden moet je bij terugzendingen ,of koper die plots geen geld meer heeft....je ebaykosten niet terugvragen.

Nu ik vind dat nieuwe systeem met al die defecten helemaal niet denderend hoor en ik kan begrijpen dat verkopers die bijna uitsluitend aan Belgische kopers leveren het hier voor bekeken houden ,maar ik verkoop mijn verzamelobjecten uitsluitend aan buitenlandse kopers en dan is er alleen ebay.