- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 01-02-2015 21:11
Het is net voor deze zever dat wij Ebay definitief verlaten hebben. Hier identiek dezelfde ervaringen. Non-stop topverkoper geweest vanaf dag 1 tot het nieuwe feedbacksysteem van kracht ging. Plots een heleboel defecten. Ook een heleboel voor transacties die we zouden geannuleerd hebben. Kon er slecht een paar van traceren en zouden zelfs geen defecten mogen geweest zijn. Waar de andere vandaan kwamen? Voor mijn een groot mysterie. Van topverkoper, naar standaard verkoper, naar ondermaatste verkoper, naar topverkoper, naar terug standaardverkoper.
Zoals bij het Zijspoor. Zit totaal geen logica in en een geautomatiseerd systeem zonder menselijke tussenkomst.
Zeg eens Ebay hoe we nog op u kunnen vertrouwen als handelsplatform terwijl er constant een zwaard van Damocles boven ons hoofd hangt? Ik mijn boterham verdienen. Zoals het systeem nu in elkaar zit is het een lotje in de lotery. Defecten heb je totaal niet in de hand. Als er een probleem is op Ebay waarom dit oplossen? Oplossen of niet maakt voor Ebay toch geen verschil.
Even geleden verkochten we via onze website een stuk 2dehands electronica. Bij aankomst bleek dit tijdens de verzending kapot gegaan was. Via dat nieuw systeem van Bpost een verzendlabel aangemaakt met onszelf als bestemmeling, doorgemaild naar de koper met vraag alles terug te sturen voor volledige terugbetalen. De persoon in kwestie was zo tevreden dat die direct een nieuw (en duurder) exemplaar op onze website bestelde. Die klant was dus meer dan tevreden. Op Ebay zoudeen we nu gestraft zijn wat we ook deden.
Zoals er hier door anderen gemeld werd speelden we hier op goed 2 maand meer dan de helft van onze omzet kwijt. Dan een nieuw van de pot gerukt feedbacksysteem om de zaken nog wat erger te maken. Was voor ons de spreekwoordelijke druppel. Nog geen minuut spijt van. Ondertussen zit onze verkoop ook terug op het pijl van voor we hier weg gegaan zijn.
Dat is wat Ebay met zijn vele verbeteringen en vooral hebzucht bereikt heeft. Vroeger betaalden we jaarlijks een paar duizend € Ebykosten + PayPal. Nu nog € 0.
Het erge: de professionele verkopers die het fanatiekste met Ebay bezig zijn en vaak de beste klanten van Ebay zijn worden het ergste gestraft. Voor een sporadische verkoper maakt het niet veel uit. Voor iemand die gedeeltelijk of geheel zijn inkomen uit Ebay haalt kunnen de gevolgen zwaar zijn.
Ben zelf bijna overkop gegaan dank zij Ebay. Heb hier weet van verschillende prof. verkopers die effectief gestopt zijn.
En dan vragen ze zich waarschijnlijk bij Ebay af waarom zijn het laatste kwartaal slechts 2% groei optekenden en Amazon 15% Dat zijn ook geen heiligen. Maar die kl*t*en hun verkopers ten minste niet langs alle kanten. Men oogst wat men zaait. Ik zou vroeger ook heel anders over Ebay gesproken hebben.