- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 02-02-2015 12:22
Hallo,
is toch logisch dat je niet op de 1ste pagina kan blijven staan, is op Ebay nog erger.
Mijn punt is vooral dat het Vlaanderen voor de Vlamingen is, in die zin dat ik tegenwoordig aan stadsgenoten verkoop en mensen niet ver uit de buurt. Op tweedehands gaan mensen zoeken naar iets en dan krijg je veel vlotter wat je zoekt. Op Ebay krijg je eerst nogal vaak andere landen.
Op Ebay is dit TE internationaal.
Hangt af wat je verkoopt natuurlijk.
Waarom eerst niet de eigen markt bewerken in plaats van al die miserie met paypal en verre buitenlandse verzendingen ....
Dus, ik spreek enkel voor ons tweedehands artikel, is echt volledig gratis.
Wat verkochten we de laatste weken, bijna allemaal aan West Vlamingen en zelfs Oostendenaars.
3 boeken fotografie (in onze winkel komen ophalen)
Miniatuur soldaatjes (opgestuurd naar Gent)
2 strips (in onze winkel komen ophalen)
Lok Fleischman (Opgestuurd Hasselt)
1 boek fotografie (in de winkel opgehaald)
Hondenbenodigdheden (Bredene, in de winkel opgehaald)
Miniatuur soldaten (Gent)
Postkaartenbundel (De Haan)
Boch broodplank (Brugge)
Speelkaarten erotiek (Antwerpen)
Marklin digitaal boek (opgehaald in winkel)
2 dozen miniaturen soldaten (opgehaald in winkel)
Menora kandelaar (Brussel)
2 posters Harley (Ieper)
Wij hebben een winkel en onze omzet komt daarvan. Internet verkoop is slechts een bijkomstigheid en deze maand hadden wij een meeromzet van 600 euro.
Ik bedoel hier mee, er is een grote markt van kopers die helemaal NIET MEER op Ebay komt en precies dit is voor ons de markt om te bespelen.
Waarom internationaal gaan zoeken als er hier in eigen streek nog zo'n groot potentiëel aan klanten rondloopt.
Maar nogmaals, dit gaat om brocante artikel.
Onze merkstukken tweedehands Delvaux, etc .... verkopen wij niet meer online, het gaat vlugger weg in onze winkel in Oostende, gekocht door toeristen, vaste klanten, dan al die rompslomp van aanbieden.
Dus, elk bekijkt het vanuit zijn visie, volgens z'n artikel.
10 jaar geleden ging ik alle artikelen die nu op een tweedehandssite staan VAST EN ZEKER op Ebay zetten. Maar 't is anders uitgedraaid. Wij moeten overleven, wij moeten verkopen en dan ga je op zoek.
Neen, EBAY is specifiek voor ons NIET het geschikte verkoopkanaal. Voor iemand anders misschien wel.