Anonymous
Niet van toepassing

Ik zit nog met een ander geval. Ik heb een uit de kluiten gewassen hobby die ik al 15 jaar doe, onderzoek naar bunkers en ook oudere forten. Vorig jaar had ik het lumineuze (impulsieve) idee om in enkele maanden tijd een 700-tal postkaartjes te kopen over deze onderwerpen op verschillende online veilinghuizen en rommelmarkten (om te kunnen gebruiken voor mijn website), voornamelijk 1914 - 1918 gerelateerd.

Nu, een jaar later ben ik weer van gedacht veranderd (ik weet dat ik verschrikkelijk impulsief kan zijn) en ben ik van plan deze 700 postkaartjes terug te verkopen en ondertussen koop ik dan weer foto's aan van wo2 omdat ik mijn hobby naar dit onderwerp verlegd heb. Eigenlijk zit ik dus met een soort switch binnen de hobby. Ik zit dus niet met het concept van aankopen om te verkopen, maar ik vrees dat het wel zo geïnterpreteerd zal worden.

Mij is het eerder te doen om het bedrag (1000+ euro's die ik gespendeerd heb in die oude postkaarten) te kunnen recuperen, om deze terug uit te geven aan wo2 foto's voor dezelfde hobby.

Hoe word dit geïnterpreteerd? Ik heb ergens gelezen dat je oude spullen weer mag verkopen zonder hier winst op te maken. maar moet ik hier dan een soort boekhouding van maken om dit te bewijzen... voor die kaarten van op rommelmarkten word dit dan wel moeilijk...