Spoor2015, bedankt voor uw antwoord. Ik heb de vraag reeds 2X aan e-Bay gesteld wanneer de datum begint, toch telkens geen antwoord. Als het op de 1ste begint dan falen ze soms, in april'15 kon ik rond de 5de nog steeds niets plaatsen van mijn 75 gratis aanbiedingen. Ik heb nog veel te koop van mijn privé cd/lp verzameling. Dat het de laatste jaren minder heb ik ook het gevoel heel sterk. Het zal waarschijnlijk wel te maken hebben voor een deel met de economische wereld crisis, en een stuk aan het e-Bay beleid tegenover de verkopers. Inmiddels zet ik mijn cd's en lp's ook op andere sites. Er zijn ook cd/lp beurzen, dus er is nog keuze. Hetgeen mij hard stoort is het feedback systeem, als verkoper sta je tegen een muur. De koper kan indien hij wenst niet betalen en achteraf een een slechte feedback geven aan de verkoper, men kan daar als verkoper niks tegen beginnen. Men beschermd zogezegd de koper tegenover de oneerlijke verkoper, tot daar ben ik akkoord , maar niet dat de eerlijke verkopers het  moeten bekopen als er oneerlijke kopers zijn, die worden nu beschermd. Ok tot hier mijn mening over het e-Bay beleid, en bedankt.