Ik vind ook dat ebay.be te kort schiet :

- eerst allemaal internationale aanbieders (VS, UK, Duitslan, Frankrijk) Weinig tot geen Belgische aanbieders
- race to the bottom : ofwel verkoop je het voor €0,99 met een verzending van max. €3,99 of je verkoopt niks

Ik verkoop boeken, zowel tweedehands als nieuw, en wat ik bemerk is dat boeken verkopen op eBay weinig rendabel is. Ik volg 2 collega boekenverkopers op eBay en zij verkopen respectievelijk gemiddeld 2 tot 5 boeken per dag met een voorraad van 2.300 en 14.000 boeken. Ik verkoop mijn boeken op bol.com, amazon en booksinbelgium en verkoop gemiddeld 18 boeken per dag met een voorraad van 6.000 boeken.

Ik bemerk wel dat de niche boeken op eBay verkopen, maar de kopers zijn op eBay gering en vooral ze betalen niet genoeg.

Dus ik dacht van een beetje allerlei te gaan verkopen, van textiel tot electronica tot speelgoed en uiteraard boeken. Heb dan ook een basic-winkel geopend om er toch enigzins professioneel er uit te zien. Resultaat : een paar verkopen die eigenlijk de kost van een basic-winkel niet verantwoorden. Ik heb nochtans een goede score als verkoper (480 feedback waarvan de laatste 12 maanden 1 negatief)

Ik vraag me eigenlijk af wat het nut van verkopen op eBay nog is? En hoe moeten we verkopen? Met of zonder winkel, vaste prijzen met tegenbod of biedingen?

Ik weet het echt niet meer op eBay. Graag hoor ik jullie ervaringen sinds pakweg 2017.