Hij vermeldt alleszins een punt waar je aandacht moet aan schenken: hoe was het pakket dat je ontving verpakt? Was dit pakket totaal vastgekleefd zodat er niemand dit pakket kon openmaken zonder dat er sporen zouden van zijn?

Dit is héél belangrijk omdat er anders een manipulering van de inhoud kon gebeuren (vanaf het moment van zijn afgifte bij zijn locale post tot op het ogenblik dat jij het ontving, en alle tussenstappen natuurlijk).

Ik zou toch een klacht indienen via de transporteur van dat pakket (DHL meen ik te lezen?).

Als het pakket totaal toegekleefd was en je kan geen beschadiging zien aan de buitenkant van de doos, die je toegezonden kreeg, dan is dit niet nodig omdat geen enkele mogelijke manupilatie door de transporteur blijkt.

Ten andere, je kan je perfect indekken ten opzichte van zijn opmerking in dit verband. Antwoord hem dat jij als koper niet toekreeg wat hij je verkocht heeft en waarvoor jij betaald hebt en dat hij als verkoper een klacht dient in te dienen bij de transporteur waar hij het pakket afgaf. Dit is héél belangrijk.

Vanwege eBay moet je totaal niets verwachten. Over de jaren heb ik het verloop van een paar gelijkaardige feiten gevolgd op eBay Uk en eBay USA. De bedrogen kopers hebben geen enkele hulp gekregen vanwege eBay (enkel eisen dat de naam eBay niet meer zichtbaar zou zijn in forums waar de betrokkenen het verloop van hun juridich gevecht, die een lege verpakking/verpakking met een andere inhoud hadden, bleven doorgeven).

Een advocaat inschakelen heeft totaal geen zin want dat is buitengesmeten geld.

In Duitsland werkt alles strikter (eigen aan de 'deutsche grundlichkeit') en de politie zal daar alles onderzoeken. De kans dat dit iets zal opleveren schat ik niet groot in als je verkoper intelligent is en geen fouten maakt.

Nog iets waar je toch aandacht moet aan geven en allicht op reageren naar die verkoper toe:

'Sie kamen mehrfachen Aufforderungen um Kartonmanipulation auszuschließen nicht nach!'

Wat bedoelt je verkoper hier? Heeft die daarover iets schriftelijk gevraagd?

En als laatste: je vermeldt dat je de naam en het adres van je koper hebt. Heb je ergens weet of je verkoper een handelaar is (want dan kan ik je realiseerbare - kosteloze- actiemiddelen geven)?

-- Bewerkt door e-user2 om 10 May 2011 22:40 CEST
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)