- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 24-12-2012 02:26
Je weet toch zelf ook goed genoeg dat het voor een particuliere verkoper als jij geen enkele meerkost oplevert als je je aangeboden objecten start aan de prijs die je zelf minimaal wil bereiken?
Dat is inderdaad zo en daarom dat ik ook start aan de prijs die ik er minstens voor wil. Het verschil is alleen dat het op ebay aan die startprijs een dikke flop is terwijl dezelfde items op andere sites wel verkoopen aan die prijs.
Stop met de steen naar de kopers te gooien, zij zijn immers niet de schuldigen dat mensen als jij hun minimaal gewenste verkoopsprijs niet halen hé?
Uit de praktijk blijkt jammer genoeg het tegendeel, aan mijn prijzen zal het niet liggen, hoe verklaar je anders dat op ebay kopers het vertikken om te bieden terwijl het op andere sites wel loopt? dan zou het daar ook niet verkopen.
Ik bied aan op een paar verkoopsites en op ebay als enige veilingsite en het is toevallig wel op ebay als enige dat je erbij zit als piet snot.
Dus je kan al bijna niet anders dan de conclusie trekken dat ebay toch een ander publiek aantrekt met een mentaliteit (omdat het toch een veilingsite is? ) van, het mag niets kosten.
Is wel een fenomeen dat niet altijd zo geweest is maar van +- de laatste 2 jaar.
En ik schrijf het nog eens, het feit is dat het zich alleen op ebay voordoet, niet op andere plaatsen dus het ligt niet aan mijn prijzen die te hoog zijn want dan zou ik elders ook niet verkopen.
Dus als je bovenstaand leest en zegt dat de kopers niet de schuldigen zijn dan luister ik graag naar uw mening wat dan wel de reden is.