Speedster, het is zowiezo een drukke periode waarbij het niet evident is om zomaar naast allerlei andere beslommeringen ook nog eens voldoende tijd te maken om hier te zitten op het forum hé? (Dit op je vraag waarom het stil blijft)

Op je andere posting een antwoord geven, wil ik gerust maar ik zal het proberen beknopt te houden...

Is de koper de schuldige van het feit dat jouw objecten hier quasi niet en op andere sites wel verkocht worden??? Ik denk niet dat zij daar schuldig aan zijn, neen.

De zogenaamde mentaliteit "het mag niets kosten op ebay" is iets wat zich volgens mij niet echt meespeelt hoor. Dat het mogelijks een ander publiek aantrekt, dat weet ik niet maar het zou kunnen natuurlijk.

Wat ik wel weet is dat:

- een veiling uitnodigt tot wachten met bieden tot een object dichter bij zijn eindtijd komt en dan al snel vergeten wordt omdat men mogelijks zijn geld al spendeerde aan andere objecten

- het aanbod veel ruimer is dan op andere sites en zo objecten al sneller verzuipen in de massa of dat mensen iets anders zien wat ze al dan niet goedkoper kunnen kopen of nog dichter bij hun wensen aansluit

Misschien moet je eens proberen om dezelfde artikels die je nu aanbiedt, te verkopen met vaste prijzen, net als je doet op de andere sites. Mogelijks zal het uiteindelijke resultaat dan even goed zijn???

Mijn persoonlijke ervaringen omtrent aanbiedingen op andere sites zijn trouwens omgekeerd evenredig met wat jij ervaart... Zaken die ik hier aan een vaste prijs aanbood en ook presenteerde aan identieke voorwaarden op andere sites, verkopen hier aan de gevraagde prijs (OK, vaak niet van de eerste keer dat ze aangeboden worden) op andere sites krijg ik steeds vragen om het goedkoper weg te doen dan mijn vraagprijs.

Een voorbeeldje: artikel X is een nieuw object, rechtstreeks van de fabrikant, wordt aangeboden aan 50 euro. Op ebay wordt dit ook aan die prijs verkocht, op site K kreeg ik een bod van 10 euro (ondanks de vermelding dat het niet weg ging onder de vraagprijs), op site M kreeg ik een bod van 25 euro...

Waar blijf je dan mee bezig als je hier telkens weer mee geconfronteerd wordt??? Mijn beslissing was toen wel snel gemaakt hoor...

Photobucket - Video and Image Hosting