Hallo, dit is nog maar eens een voorbeeld dat communicatie belangrijk is.

De verkoper had een fout gemaakt en  dan had hij kunnen laten weten aan de verkoper dat er een vegissing is in het spel.

Meestal als je in Engeland koopt en er staat geen verzendingskost bij voor Europa, wil dit zeggen dat ze enkel in Engeland versturen.  Nogal vaak indien ze wel versturen zijn de verzendkosten veel hoger dan de prijs die dan op de postzegel staat als je het pakje ontvangt.  (In mijn geval dan toch)  Dan stuur ik een mail om dit te zeggen en vraag geld terug en in 99 procent van de gevallen lukt dit.  Had een pop gekocht, moest 9 pound verzending betalen en bleek dat er maar 3,50 op stond, dus ik heb gevraagd om 5 pound terug te storten en dat hebben ze gedaan. 

Toch had je in dit geval gewoon een overschrijving kunnen doen via PAYPAL omdat je z'n email adres had. Gewoon inloggen in paypal, bedrag en z'n emailadres, is alles wat je nodig had.  Nadien kon die verkoper dan nog altijd reageren maar jij had betaald. Dan had jij het recht om de aankoop te annuleren.

Nogal wat mensen vragen veel hogere verzendkost, ook in Belgie.   Je mag niet vergeten dat je daarmee potentieele kopers afschrikt.

Voor een pakje van 1 kg vragen sommigen 5,90 (werkelijke prijs)  anderen dan weer 6 euro, sommigen 8 euro en soms wel 10 euro.   Als je dan vraagt waarom, is dit voor het karton en de kleefband en de tijd en het vervoer naar het postkantoor. Blijkt dan nadien dat het een gerecupereerd karton is van een andere zending en mag je lang achter je pakje wachten omdat de verkoper maar 1 keer in een week met al z'n zendingen naar de post gaat.

Sommige verkopers moeten een beetje redelijk worden denk ik.

Alles begint bij goeie communicatie.

Helaas zit ik nu ook met enkele gevallen die totaal niets laten weten. 0 feedback en een vreemde naam.