- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 20-06-2013 11:08
Ziehier de correcte informatie. De cijfers staan op de officiële kwitantie, datum 30.01/2013.
Mijn trompet heeft 291 dollar gekost, dus, ik dacht een kooptje te doen, was dus in 161 euro
In totaal mocht deze trompet van het merk Yamaha maar 200 euro kosten verzending inbegrepen.
BTW import: 51.59 EUR
Belgische Douanerechten: 6.69 EUR
Formaliteiten: 30.00 EUR
Totaal: 88.28 euro. + verzending: 41.49 euro = 129.77 euro.
Uiteindelijk heeft deze trompet die ik gewonnen had voor 161 euro mij in werkelijkheid: 291.16 euro gekost.
Op de douanepapieren stond het juiste bedrag die ik betaald heb en dat moet je ook zo houden, lijkt me correct, want ook hier zou je een boete en miserie kunnen hebben als je vals speelt. Was ook een vezekerde verzending en beter dan het correcte bedrag vermelden.
Dan kon ik deze trompet ook hier gekocht hebben in een muziekzaak voor 250 euro.
Dus, mensen, let goed op wat je koopt in het buitenland, in mijn geval is dit nu geen ramp maar als het om grotere bedragen gaat kan je van een kale reis terugkomen.
Ook opletten met nepartikelen, die kunnen door de douane tegengehouden worden en kan je nog een boete er bovenop krijgen.