- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 20-06-2013 12:00
Klopt brokantiek, je moet altijd eerst goed overwegen en voor jezelf uitmaken wat het je waard is, dat voorbeeld van die trompet is een sluitend voorbeeld van hoe je jezelf onbewust kan bedriegen... het nefaste ervan is dat je niet op voorhand kan weten welke kosten er zullen aangerekend worden bij de douane en als ik het hier zo lees smijten die er schijnbaar met momenten ook hun pet naar. Vaste tarieven vind je nergens tov verzendkosten.
Op de site van de douane vind je wel enige tarieven, maar in de praktijk ben je er helemaal niks mee, het is helemaal niet duidelijk hoe die kosten soms worden berekend en ja, ik heb al meer gehoord dat het blijkbaar niet voor iedereen hetzelfde is... de ene betaald X kosten voor een zending uit ******* en een ander zoveel minder of meer voor identiek hetzelfde... dus ja... volg maar!
Zo krijg ik wel de indruk van enige willekeur, maar goed... wil je persé iets uit een niet EU-land, tja, dan moet je weten waar je je aan kan verwachten en ja... "ik had die trompet voor minder geld hier kunnen kopen"... zo zie je maar.