inderdaad zijn de douanediensten hier een beetje 'ongenaakbaar' ik heb er al jaren ervaring mee,en het enige ik kan zeggen,is dat het gemakkelijk geld verdiend is op de rug van de belastingbetaler,de gewone man die wat verzameld financierd zo een beetje hun dienst denk ik !  (zij zijn ook nog eens betaald met ons belastingsgeld!!) in de havens wordt er gesmokkeld met containers voor miljoenen euro's,maar daar wordt blijkbaar niets aan gedaan,veel te moeilijk en gevaarlijk,pakjes wekenlang bij hun houden en nog een flink eurotje administratieve kost bijrekenen dat is veeel leuker ik kocht vroeger veel uit de usa,nu nog alleen als het verstuurd wordt met global parcel service,dan betaal je alles rechtstreeks weliswaar betaal je dan in een ander land douanerechten(UK) maar je bent heel wat goedkoper af en het gaat veel sneller,het zal vadertje staat maar leren (dat zullen ze echter nooit !!) iik hoop dat iedereen dat doet die in de usa koopt,vraag het aan de verkopers op ebay,en meestal lukt het wel,er word trauwens al veel op die manier aangeboden op ebay en dan ben je niet gerold van die bende zakkenrollers hier !!