Opties
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 22-03-2008 21:18
Wat ik eigenlijk ook een beetje een lachertje vind is de kopersbescherming van Ebay. Ik ga nu niet op Ebay beginnen kappen doordat ik opgelicht ben want ik ben al jaren lid en heb nog geen klachten gehad. Nu ik opgelicht ben ben ik op bepaalde dingen beginnen letten. Ik zie no zo de reclame op televisie voor me van Ebay. Als je die reclame zag wou je gewoon gaan shoppen via Ebay. Ik heb Ebay telefonisch gecontacteerd om de oplichting te melden en de dame aan de telefoon zei me leuk dat ik met Paypal moest betalen, dan ben ik beter verzekerd. Ten eerste heb ik voor Paypal een credit-card nodig. Ik gebruik die nooit en zie er dus ook het nut niet van in om deze speciaal voor Ebay aan te schaffen. Ten tweede, als ik al Paypal had was ik evengoed in het zak gezet want de verkoper bood deze optie niet aan. Ik kan best begrijpen dat als je een cheque of cash geld naar een verkoper stuurt dit op eigen risico is maar waar legt men het verschil tussen betalen met Paypal en een overschrijving ? Met een overschrijving kan ik ook bewijzen dat ik betaald heb en waarom zijn mensen die betalen met een overschrijving (waarschijnlijk de meeste) maar tot 100 Euro verzekerd en Paypal betalers tot 1000 Euro ? Denk dat dit voor discussie, Test aankoop, de pers, enz vatbaar is. Als slogan kan men beter al nemen "Kopen op Ebay ? Toch niet zo veilig".