verkoper beweert dat verzending uit US enkel in een doos verzekerd is

ik kocht een 6-tal postkaarten in de US (hogere waarde van 250 usd) en vroeg de verkoper om niet in een doos te versturen maar in een enveloppe (met beetje karton), omdat ik al een paar keer heb meegemaakt dat een doos via douane gaat, dat duurt gewoon altijd lang. ik vraag hem ook om de kaarten in een plastiekje te steken zodat ze een kletsnatte postzak overleven (heb 1 keer een doorweekte kaart ontvangen, vandaar).

uiteindelijk komt er via de douane een doos toe, met de nodige douanekosten, de kaarten liggen er los in.

als ik geergerd aan de verkoper vraag waarom hij toch in een doos verstuurt, beweert hij dat dat de enige manier is waarop hij op een veilige verzending, maw zeker van een refund als het met de post misloopt. met een priority mail enveloppe gaat dat volgens hem niet.

ik kreeg nochtans al heel veel enveloppes met postkaarten van de US, ik vermoed dat het nonsens is. ik vermoed dat hij gewoon al zijn verkopen in een doos smijt omdat dat voor hem gemakkelijk is.

geef ik nu negatieve feedback omdat hij me als koper negeert en onzin uitkraamt ? of is dat overdreven ?
en waarschijnlijk krijg ik dan neutrale feedback terug omdat wraak-negatief niet meer kan ?