als je een winkel uitbaat zoals ons, dan is het bijna dagelijkse kost, winkeldiefstal, elke klant is een potentieële dief, je kan echt niemand meer vertrouwen. We worden net niet paranoia.

Lees de kranten, lees de cijfers, mensen hebben blijkbaar geen moraal meer. De statiestieken zijn dan nog niet correct want veel diefstallen worden niet eens aangegeven omdat het met de kraan open dweilen is.

Dieven slaan herhaalde malen toe maar worden niet veroordeeld, de procureur laat ze steeds weer gaan.

Ik ken iemand bij de post die me verteld dat er inderdaad brieven en zendingen ontvreemd worden.
Er moet intern meer controle komen.

Weet je dat een groot perecntage diefstallen door winkelpersoneel gebeurd.  Als Aldi, Delhaize personeel steelt (in Oostende kan ik 4 namen opnoemen die ontslaan zijn wegens diefstal) als de knecht van z'n aannemersbaas steelt, als personeel die in kringwinkels werkt steelt, waarom zou postpersoneel dan niet stelen?  Er zit overal kaf tussen het koren en dat kaf moet er uit.

Er zitten overal dieven en je kan geen leeftijd of functie op de daders plakken, je hebt ze overal.  Zelfs de militair die olie uit de smeerplaats meepikt of bollen koord of een paar extra schoenen uit de depot, of zelfs de kolonel die z'n persoonlijke wagen laat onderhouden in de kazernegarage is een dief.

Enfin, algemeen gezien vind ik het ronduit triestig. Er is GEEN moraal meer, mensen stelen er op los, voor miljarden per jaar.

Spijtig.