als je een winkel uitbaat zoals ons, dan is het bijna dagelijkse kost, winkeldiefstal, elke klant is een potentieële dief, je kan echt niemand meer vertrouwen. We worden net niet paranoia.

... De statiestieken zijn dan nog niet correct want veel diefstallen worden niet eens aangegeven omdat het met de kraan open dweilen is.
...

Ik stond tot 5 jaar terug aan het hoofd van een kleine winkelketen, dus ik ben best wel op de hoogte van het probleem van winkeldiefstal, ook door personeel, beste Winkelcentrum.

Winkeldiefstal is zondermeer een voldongen feit waar je niet buiten kan, en een winkeluitbater die een klein beetje nadenkt rekent dat in zijn prijzen in.

Tenzij je gaat rechterhanden afkappen of zo, is dit niet te vermijden gedrag.

Het heeft geen zin om te zagen over 'de slechtheid in de mens', je moet gewoon rekening houden met dit typische menselijke karaktertrekje.

Goederenverdwijning, door diefstal of niet, tijdens de verzending naar de klant toe is iets totaal anders en een veel lastiger situatie :  het financiële verlies kan je inrekenen, maar je krijgt te maken met een misnoegde en dikwijls weinig begripvolle klant, en dat is voor mij het grote probleem.

Maar stellen dat 1 tot 10 % aan vingers blijft plakken zou betekenen dat er dagelijks heelder vrachtwagens met post achterover worden gedrukt.... :-D.