Wacht maar deze zomer, jobstudenten!

Natuurlijk doet iedereen z'n best maar die enkelen die hun job niet goed doen dat is een pest.

Ik ben over het algemeen zeer tevreden over de post in Oostende maar heb toch al een paar keer rare situaties meegemaakt die ook in die richting gaan.

(voor mensen die zich afvragen of ik niets ander te doen heb, neen, dus, zit te wachten, ben op verplaatsing, leveringen doen en moet wachten tot een andere levering klaar is)

Hier 3 gevallen in m'n lange verkoopperiode, dus het valt al bij al nog mee voor meer dan 1000 artikelen versturen.

Geval 1)

Een briefje in de bus krijgen dat ik het pakje moet afhalen in het postkantoor terwijl ik wel thuis was.

De dag nadien vragen aan de vaste postbode van dienst waarom hij niet aangebeld heeft.

Antwoord was dat dit briefje in zijn vakje zat en dus vanuit het postkantoor hij dit briefje moest in m'n bus steken.  Conclusie, er is dus nooit iemand met het pakje aan m'n deur geweest.

Vervolg van het verhaal, ik ga de dag nadien naar het postkantoor en dat pakje is nergens te vinden. Wacht nog een dag en geen resultaat. Men belt rond naar de postmeester naar het sorteergebouw in Oostende en niemand kan me helpen.

Jaaah, daar sta je dan.   1 week nadien (inderdaad zo kort!) krijg ik een mail met een foto van het pakje die terug in Amerika aangekomen is en er stond een sticker op van Oostende Post voor "niet afgehaald".

Ik heb dus nog een keer verzending mogen betalen aan de verkoper. Heb een klacht neergelegd en bleek dat die persoon van dienst een tewerkgestelde art 60 (of iets in de aard was) en die is na meerdere klachten ontslagen omdat hij zich ook veel ziek meldde.

Geval 2)

Verstuur met Bpost een pakje en krijg het pakje teruggestuurd.  Blijkbaar iemand in de post die niet kon lezen en dus het pakje per ongeluk terug naar de afzender stuurdde.  Gelukkig heeft men de fout ingezien en werd het pakje gratis dan toch terug naar m'n koper gestuurd.

Geval 3)

Ik verstuur 2 zilveren munten in een enveloppe.  De man achter de desk vraagt wat daar in zit omdat het zwaarder weegt dan normaal.  Ik zeg hem "enkele zilveren munten en ik hoop dat ze toekomen".  De man zet er enkele extra forse stempels op en zegt, jaja, dat komt wel toe.   De munten zijn nooit bij de koper aangekomen.  Ofwel heeft die postbeamte die munten achterovergeslaan ofwel is het de koper die zegt ze niet ontvangen te hebben ofwel de postbode of een iemand anders ....  rarara ...