Ik vind de verzendkostenkwestie en lastige zaak.

Voor velen mag het niet meer kosten dan de prijs zoals bij Bpost, terwijl velen vergeten dat een kartonnen doos makkelijk 0,30 euro kost, als daar dan nog wat vulmateriaal in moet ter bescherming dan kost dat nog eens 0,30 euro. Uiteindelijk zit je dan al aan 0,60 euro zonder verzending.

Daarbij komt nog eens dat de professionele verkopers BTW moeten betalen op verzendkosten.

Ik vraag voor niet genormaliseerde bpack24h zendingen maximum 5,30 euro. Dat is mijn kostprijs bij Bpost voor mijn volumecontract (ik hoop eind dit jaar een nieuw contract af te sluiten voor nog meer volume om dan te dalen onder de 5 euro), echter moet ik wél nog 1,11 euro BTW zelf bij opleggen. Dus met verpakking bij is dat een extra kost van 1,71 euro per pakje. Ik reken deze momenteel nog niet aan, al zou ik dat wel kunnen (en beter ook doen) aangezien de kassaprijs van een bpack tot 2 kg maar liefst 6,40 euro kost.

Kleine zendingen gaan in een Bpack Mini 1 en die kosten 3,85 euro. Echter ook hier weer moet ik daar zelf nog eens 80 cent BTW op betalen, terwijl er op het product zelf van Bpost geen BTW berekend wordt (vrijstelling door de wet voorzien). Maar hier durf ik de prijs niet veranderen, aangezien klanten dan de indruk zouden krijgen dat ik er winst op wil maken als ik meer vraag voor een doosje dan dat het bij de post zelf kost...

Daar tegen over staat dan weer wel een 4,88 op 5 qua verzend en verwerkingskosten met lovende feedback over snelheid en verpakking en bescherming. Ook als ik iets verkoop voor 5,30 euro verzending en ik merk bij verzenden dat het wel in een bpack Mini past, dan stort ik altijd 1,45 euro terug via overschrijving of Paypal. Eerlijk duurt het langst! 

Kortom, klanten willen wel betalen voor verzending als deze snel en goed is. 

Jouw verkoper had dan ook moeten zegge dat als hij via de post zou versturen dit niet getraceerd zou zijn zoals met Kiala. 

Voor de zakelijke verkopers is Kiala wel interessant omdat de prijs van 4 euro tot 20kg incl. aftrekbare BTW is. Maar ook hier weer zijn er kopers die berichten sturen of je wil verzenden via Kiala voor 4 euro ipv Bpost voor 5,30 euro, zonder enige rekening te houden met de verpakkingskosten en de verplaatsing....