- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 07-04-2013 16:34
Ik ben 99,9 % alleen verkoper wereldwijd.(Niet alleen op ebay)
De mogelijkheden om de juiste verzendkosten in mijn branche steeds exact weer te geven,
zijn niet toereikend genoeg voor alle objekten en hun uiteindelijke eindbestemming.
Uiteraard geef ik steeds de uiteindelijke koper verschillende mogelijkheden van verzending,ook al naargelang de eindbestemming.
De laatste 14 dagen dit diverse malen gehad : Nieuwe kopers op ebay kopen meerdere objekten maar vergeten te combineren.En betalen keurig per objekt de verzendkosten of ze combineren wel en betalen een torenhoge verzendkost.
Deze te hoge prijzen worden steeds keurig terugbetaald.(Vergt wel wat administratie) en tijd.
Anderzijds willen kopers zo min mogelijk verzendingskosten betalen en krijg ik een email dat het geen goede verpakking was,maar als ik een zwaardere verpakking neem is het over grens van gewichtsklasse en ook een hogere verzendskost.De meeste kopers die ik in specifieke gevallen hierover op voorhand inlicht gaan ofwel akkoord met hogere veiligheid en of Risico.Bij diegene waar geen gevaar bestaat neem ik de goedkoopste verzending en toch zijn dat de meeste ontevredene.
Het is russische roulette en dansen op de koord om het evenwicht te vinden en ALLE kopers tevreden te houden.
Nog een opmerking : kopers hebben steeds de mogelijkheid om vooraf naar de exakte mogelijkheden en verzendkskost te vragen :Op de 100 mischien 1
Conclusie : ONMOGELIJK.