Wat je kunt doen is vragen aan de verzender of hij via zijn koerierdienst het bewijs van aflevering kan zien, inclusief de handtekening - en dit dan naar jou wil doormailen.

Jaren geleden heb ik iets soortgelijks meegemaakt, waarbij een (aangetekend) pakje als "afgeleverd" werd gemarkeerd zonder dat ik iets had ontvangen.

Uiteindelijk heb ik de handtekening van de ontvanger via de afzender kunnen krijgen, en daarop bleek dat mijn naam was ingevuld en een soort handtekening (niet de mijne, zelfs niet gelijkend) was achtergelaten.

Na aandringen bij de post bleek dat de postbode ZELF had afgetekend omdat er niemand thuis was en hij het pakje netjes aan de voordeur had achtergelaten -- waarna het spoorloos verdwenen is.

Volgens de persoon waar ik mee correspondeerde was dat niet abnormaal, en was dat service van de post zodat ik niet extra langs het postkantoor moest.

Van terugbetaling was geen sprake.

Pas nadat ik ben beginnen dreigen met een klacht bij de politie wegens valsheid in geschrifte en dergelijke, is de post serieus beginnen onderhandelen. Uiteindelijk heb ik mijn geld (inclusief verzendingskosten) teruggekregen, maar het heeft ruim 3 maanden geduurd.