- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 03-12-2014 12:50
Die verzendingskosten zijn idd altijd een probleem, zowat iedereen vind ze altijd te duur. Anderzijds zou ik de spullen die jij verkoopt niet zomaar per gewone post verzenden, het risico op verlies (lees = diefstal) bij de post vind ik hier te groot en ja, zeggen dat het niet ontvangen is, is dan ook wel heel gemakkelijk... je hebt geen poot om op te staan en bij betaling met PayPal ben je ook nog een keer je centen kwijt. Jij kan niet bewijzen dat het verstuurd/ontvangen is en de ander kan niet bewijzen dat hij het niet ontvangen heeft... een eindeloze discussie dus!
In België is er nu een alternatief, kleine pakjes tot 2kg verzend je traceerbaar voor 4€ naar een postpunt of postkantoor in de buurt van de koper, veel goedkoper dus dan een aangetekende zending, de koper dient het wel zelf op te halen zoals bij Kiala. (Levering aan huis kan ook voor, ik dacht, een euro meer)
Verzenden naar het buitenland is iets anders, daar heb ik punt en paal aan gesteld... ik verzend (uitzonderlijk) naar het buitenland en dan is het kiezen of delen: alleen traceerbaar en ze betalen de volle pot of ze komen het voor mijn part zelf ophalen, punt andere lijn!
Kopers die recht in hun schoenen staan en je items echt graag willen zullen dan ook die kosten, zei het met tegenzin betalen, tenslotte: op een aankoopbedrag van pakweg 70€ lijkt een kleine 6 à 7€ verzending me best haalbaar. Je hoeft heus niet bang te zijn dat je dan plots veel minder gaat verkopen hoor, je bent pas begonnen, je moet dus langzaam aan een klantenbestand opbouwen, Rome is ook niet op één dag gebouwd toch?