- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
26-12-2014 10:24 - bewerkt 26-12-2014 10:28
Bij mij moeten kopers de commissie betalen van paypal als ze met paypal willen betalen.
Tot nu toe heb ik daar geen probleem mee omdat het duidelijk in de advertentie staat. De koper is vrij om te betalen zoals hij wilt.
Vervelend is wel dat er een standaard tekst staat bij de factuur, die Ebay niet weg wilt doen (heb er al verschillende keer voor gemaild) dat suggereerd dat je met een cheque kunt betalen.
Al enkele keren kreeg ik een Franse cheque in m'n bus, maar deze gaat de vuilnisbak in of terug gestuurd. Ga dus NOOIT met een Franse cheque naar de bank want dit kost je centen en mogelijks is je winst er door.
Ik ben fair in m'n verzendprijs en dat doet wel kopen.
Ik reken 3.4% op de totaal de betalen som + 0.35 euro. Identiek wat paypal mij aanrekent.
Iemand die 25 euro moet betalen = + 0.85 + 0.35 = 26.20 euro. Dit is gewoon ons reglement. Als kleine zelfstandige moeten wij echt wel besparen op al die kleine posten, kwestie van overleven.
Tot nu toe, heeft nog niemand daar een opmerking over gemaakt.
Paypal is inderdaad een must omdat de impulsieve koper met slechts enkele klikken betaald heeft. Als je "nu kopen" aanbied, en kopers te veel moeite moeten doen om te betalen, als er dus te veel bedenktijd tussen, kunnen mogelijke kopen niet doorgaan. Zo ondervind ik het ook met mezelf. Als ik online iets koop wil ik onmiddellijk kunnen betalen. Als het te omslachtig is, of als je eerst de gegevens moet opvragen, dan kan het zijn dat ik het laat voor wat het is als het een artikel is die ik niet echt nodig heb.
Johan