Zit met acht geschillen op mijn dak...

...omdat eBay automatisch een geschil opent wanneer de koper (ik, in dit geval) niet binnen de week betaalt.

Wat mij hieraan ten zeerste stoort is dat eBay op eigen houtje de geschillen opent alvorens één van- of beide partijen te raadplegen.  Ik had op 25 juli namelijk aan de verkoper gevraagd om artikelen tot 9 augustus opzij te houden voor mij omdat mijn MasterCard afgerekend wordt op 8 augustus en ik over mijn budget zou gaan (meer uitgeven dan er binnenkomt) indien ik voor 8 augustus nog een aankoop zou doen.

Voor ons (verkoper en ik) was het gemakkelijkste dat ik gewoon de artikelen aankocht maar wachtte met betalen tot 9 augustus...

De verkoper is natuurlijk ook van de geschillen op de hoogte gesteld en schrok blijkbaar even hard als ondergetekende en hij heeft mij dan ook onmiddellijk gerust gesteld met de mededeling dat hij de gischillen zou ongedaan maken.

Dit is dus eigenlijk meer een vraag aan eBay om éérst contact op te nemen met de betrokken partijen om te vernemen hoe de vork aan de steel zit, in plaats van direct met veel poeha ten strijde te trekken tegen een vermeende wanbetaling...

Tot ongenoegen,

Rudy, aka jimmyrjump.