- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 03-01-2015 21:16
En het kan nog erger !
Het geval waar ik nu in zit.
De verkoper kan de vooraf gemaakte overeenkomst betreffende levering niet nakomen en ik zeg dan ook dat ik enkel negatieve feedback kan geven. De verkoper had geëist (zelfs 2x én via eBay) dat een gedeelte buiten eBay om moest betaald worden. €19,00. Dus, zegt de verkoper, die de achterpoortjes wel blijkt te weten, dat hij de verkoop wil annuleren. Mij goed, maar dan wel op voorwaarde dat ik ook die €19,00 terug krijg. Hij belooft me, schriftelijk via eBay, het volledige bedrg te zullen terug betalen. Er komt niks, helemaal niks. Enige mogelijkheid: claim bij Paypal wegens niet levering. Ik wordt in het gelijk gesteld, en krijg alles terug behalve die €19,00. Ik rapporteer het aan eBay: niks, geen antwoord. Paypal had me nochthans schriftelijk beloofd om dat terug te vorderen. Maar dat is niet alles: nu begint het circus pas. En dit zou een handleiding kunnen worden voor malafide personen, eens die deze truuk ook door hebben:
- De man wacht tot Paypal heeft terug betaald maar niet het volledige bedrag dus).
- Dan dient hij, u hoort het goed, een geschil in wegens 'niet betaald'. Blijkbaar is er iets héél outs in het systeem, want hij kan dit zomaar, terwijl het systeem aanduidt dat ik betaald heb, en het teruggevorderd werd.
- Geloof het of niet, maar ik krijg een aantekening wegens niet betalen !!!!!!
- Protest ingediend via het reguliere formulier.
- Ik krijg bericht dat de aantekening verwijderd werd. Logisch, alle bewijzen zijn daar.
- Maar het circus is niet teneinde: enkele minuten na hun bericht dat het verwijderd werd, krijg ik terug bericht dat ik een aantekening wegens niet-betalen heb gekregen, en dat ik daartegen kan protesteren. Ongelooflijk, maar echt waar.
- Ik ga door dezelde procedure met bewijsstukken, en wat denk je dat er gebeurt ? Juist ja: ik krijg als antwoord dat ik een aantekening wegens niet-betalen heb gekregen, net hetzelfde bericht als voorheen. Kafka werd 'de broek afgedaan', met straatlengten voorsprong.
Maar het ergste komt nog: doordat ik (onterecht) als niet-betaler was aangemerkt, kreeg de verkoper het recht om mijn commentaar bij de feedback te verwijderen. Jawel, achterdeurtjes ontdekken en die door eBay laten gebeuren, wijst dus héél duidelijk op eBay's politiek van: 'wie het meeste binnen brengt heeft altijd gelijk'. Voor wie het wil weten: ik had als commentaar geschreven dat de verkoper zijn woord niet hield en €19,00 van mij gestolen had. 100% de waarheid, die eBay kende. Je wordt dus beloond voor malafide praktijken en voor het gebruiken van achterpoortjes, volledig toegestaan door eBay. Kan het allemaal nog gekker ?