Ebay België is een marginaal onderdeeltje waar precies geen tijd meer ingestopt word.

De weg naar het forum is zo goed als onzichtbaar geworden, je moet het dus al weten dat je onderaan op "community" moet drukken om dit forum te vinden.

EBAY is allergisch voor zowel goede als slechte feedback via een forum.  Ik weet zeker dat andere websites heel wat EBAY verkopers van het eerste uur weggekaapt hebben.

Ebay blijft overleven door steeds nieuwe klanten aan te trekken maar op de lange termijn zal dit nefast zijn.

De goeie stuff zet ik op catawiki en heb daar al verkopers aangetroffen die hier ook op het forum aanwezig waren.

Ik doe regelmatig de test.  Zet iets online op Ebay, geen enkele interesse, zelfs niet na 2, 3 keer aanbieden.  Zet het op catawiki en krijg mooie prijzen.

Dus .... keuze vlug gemaakt.

We kennen allemaal het verhaal,  toen Ebay België z'n software veranderd heeft dat de Walen onze aanbiedingen niet meer te zien kregen was het om zeep.   Walen waren mijn beste klanten en op enkele dagen tijd is dit kompleet overhoop gegooid !

Ebay heeft onherstelbare fouten gemaakt.  De verkopers hebben het hier UITGESCHREEUWD !!!  Maar Ebay heeft niet geluisterd, Integendeel wie te veel van z'n bonjours maakte werd tijdelijk van het forum geweerd, het waren echte communistische praktijken zoals ze vandaag nog steeds in Rusland en Noord Korea gebruiken.  

Maar ik val in herhaling,  gewoon Ebay gebruiken op de beste manier voor de juiste markt.  Ik bied nu aan op dot com, religieuze objecten en dat werkt nog.

Voor mijn brokante artikel is dot be zo dood als een pier.  Ik bied enkel nog GRATIS aan op dot com, ongeveer een 20 tal gratis aanbiedingen per maand.  Ik betaal GEEN plaatsingskosten meer want dan gaat je winst naar plaatsingskosten, kan ook niet de bedoeling zijn.

Ik plaats weinig artikelen online, dus, betalen als zakelijke verkoper is voor mij geen optie.

Kwestie van slim gebruiken.

,-)