- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 18-08-2011 14:25
Awel, gezien je graag een antwoord wil... even staven met een eigen voorbeeldje:
een koper kocht bij mij in maart 3 artikels maar vroeg betalingsuitstel gezien hij op dat moment niet in het land was wegens beroepsbezigheden in het buitenland.
Ik maakte daar geen probleem van en ontving 3 weken later een betaling van de 3 artikels zonder verzendkosten. Gelijktijdig kreeg ik een mailtje van de betrokkene met de uitelg dat hij langduriger dan gepland zou weg zijn en zijn vader de overschrijving uitgevoerd had. Verzending diende nog wat te wachten.
Ondertussen kocht dezelfde persoon nog 4x verschillende artikels en gingen de betalingen heel traag vooruit tot eind juli. Ik bracht hem toen op de hoogte dat we kort daarna op verlof zouden gaan en indien hij de objecten graag eerstdaags wou, de betaling best uitgevoerd werd, wat ook gebeurde!
Nu, waar ik eerst slechts voor 20 euro verkocht, liep de rekening van verkopen uiteindelijk boven de 100 euro op!
Ik denk dus dat ik er niet slecht aan deed om een beetje inschikkelijk te zijn met mijn klant.
Als regelmatige verkoper kom ik net als jij voor had, mensen tegen die vragen of ze mogen betalen na de 25e... NOOIT heb ik hen dit geweigerd! En weet je waarom? Omdat dit vaak mensen zijn die het moeten rooien met een vervangingsinkomen dat uitbetaald wordt rond de 25e!
Als ebay-verkoper moet je het eens een beetje uit een ander standpunt bekijken volgens mij: liever een klant die betalingsuitstel vraagt dan eentje die helemaal niks laat weten! Diegenen die je immers uitstel vragen, zijn voor 90% te vertrouwen, diegenen die je niet hoort, zijn dat al veel minder...
Enne... als je een geschil opent en ondertussen verkoopt, ben jij in principe in fout! Je kan pas doorverkopen nadat het geschil gesloten is!
Tot slot, deze "vervelende" mensen zijn helemaal niet zo vervelend als je ze voorstelt hoor... Een verkoper die geen begrip wil opbrengen voor iemands vraag... die vind IK pas vervelend... en zeker al niet erg commercieel ingesteld...