- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 31-08-2011 21:41
Ik heb dat gisteren gelezen het trekt op niet veel.
De ene maand schreeuwen ze moord en brand dat de consument beter moet beschermd worden en nu vinden ze het onterecht dat PAY PAL bedragen 21 dagen blokkeert.Zonder erbij te vermelden dat het enkel bij nieuwe leden is,en dat het geld vrijkomt indien de koper feedback geeft.
Geen enkele feedback en plots beginnen dure items te verkopen,merkartikelen.
Hoeveel kopers zijn zo in het verleden al niet bedrogen uitgekomen.Oplichters halen hun rekening leeg en zijn niet te traceren.Daarom is deze maatregel ingevoerd,trouwens als de koper feedback geeft komt het bedrag vrij.
Spijtig dat eerlijke verkopers daar mee het slachtoffer van zijn.
Het voorbeeld dat ze aanhalen is van een 'slechte verkoper' volgens mij.
Verkoper verzend met track and trace.
Koper haalt het object niet af.Post vergeten bericht achter te laten,,????
Koper dient klacht in bij PAY PAL
PAY PAL geeft verkoper 72 uur om te reageren.
Verkoper is met verlof,gevolg PAY PAL betaalt de koper terug.
Het pakje is ondertussen wel terug bij de verkoper.
Ik denk dat je als verkoper met track and trace toch ook eens gaat kijken waar het pakje zit.
Geef als verkoper steeds het verzendnummer,en bij nieuwe leden ,de website waar ze het nummer kunnen traceren.
Als ik zie dat iets op het postkantoor blijft staan,dan tracht ik de koper te contacteren.Via ebay kan je het telefoonnummmer krijgen.
Voor je op verlof vertrekt denk ik dat de meesten hun zaken nakijken.
Trouwens wie gaat nog op verlof zonder enig communicatiemiddel mee te nemen.
Dus voor mij is dat een erg slecht voorbeeld.
Het eigenlijke probleem zit in kleine pakjes,met geringe waarde,waar de verzendkosten van een traceerbare zending te hoog oplopen.
Minder eerlijke kopers kunnen dan makkelijk claimen niets ontvangen te hebben.
Of voorwerpen die zogezegd niet aan de beschrijving voldoen,omdat minder eerlijke kopers de inhoud vervalsen.
Het door test aankoop aangehaalde voorbeeld is gewoon en verhaal van een slordige verkoper .