Zullen wij de rollen eens omdraaien.

Zaterdagnamiddag koop een Portugese koper 2 zeldzame games en betaald via PayPal. Gezien de waarde verstuur ik dit 's maandags aangetekend op waarbij ik de kosten op mij neem. Een uur nadat ik 's maandags meld dat zijn items gepost zijn krijg ik een Paypalclaim wegens niet ontvangen. De kopers is nadien doelbewust zijn items niet gaan afhalen op het postkantoor. Pakje is teruggekomen bij mij. De aantekende verzending van een doos (+-15) euro was ik wel kwijt. De feedback van deze koper was binnen de kortste keren privé. Via mail uitgemaakt voor al wat mooi en lelijk was want ik was de verkoper die hem aan het bestelen was. Nadien is die gelukkig door Ebay geschorst.

Een concurrerende verkoper koopt één van mijn veilingitems. Doet na 3 dagen een PayPalclaim wegens niet ontvangst en verkoopt dit item 14 dagen doodleuk door.

3 jaar geleden kocht ik buiten Ebay een zeldzaam game. Betaald en nooit ontvangen. Nadien ben ik te weten gekomen dat ik de 3de in de rij was die met hetzelfde spel opgelicht is. Die pipo heeft 2 weken geleden via mijn Ebayshop (ik denk niet dat hij wist dat ik dat was) 2 games gekocht en betaald met PayPal. Aangetekend verstuurd om alle problemen te voorkomen. Na 2 dagen kreeg ik de melding dat één van de 2 games toen hij dat de 2de keer ging spelen niet meer werkte. Om alle problemen te vermijden (kon claim voor de 2 games doen) heb ik dit laten terugsturen. Ik heb een game teruggekregen vol krassen dat ik in krasvrije staat verstuurd heb. Hij vroeg ook om het 2degame terug te sturen omdat zijn tv kapot was en zijn kinderen hier niet meer op konden spelen. Het gaat nota bene of een jonge gast van net boven de 20. Het zou me verbazen dat die kinderen heeft. Die heeft een heleboel zaken op Ebay gekocht en is nu geschorst. Ik zal zeker niet de enige zijn die er problemen mee had.

2 games in 2 verschillende enveloppen naar hetzelfde adres verstuurd waar geen van beide aankwam. Totaal geen medewerking van de koper. Terugbetaald zonder dat Ebay/PayPal daar moest tussenkomen. Mijn bedankje was een positieve feedback met lage DSR voor alle categorieën. Meneer had wel gratis zijn Kerstgeschenken.

Meerdere geschillen wegens niet-ontvangst slechts 2 à 3 dagen na verzending. Zonder voorafgaande verwittiging. In meerdere gevallen ging het over Franstalige kopers die een game kochten dat enkel in het Engels was. In een paar gevallen vermoed ik dat ze gewoon een PayPalclaim deden ipv me te contacteren dat ze zich vergist hadden bij de aankoop.

Als ik nu meldingen krijg van mensen die hun item niet gehad hebben, stuur ik ze een papier dat ze moeten invullen en waarin ze verklaren dat ze het object niet ontvangen hebben. In 1 op de 2 gevallen krijg ik 's anderendaag een berichtje dat het item plotseling opgedoken is of stuur ik mijn document en hoor er nadien niets meer van.

En zo kan ik nog wel effe doorgaan met zaken die ik aan de hand gehad heb. Het merendeel van de gevallen heb zich voorgedaan sinds PayPal verplicht werd. Vooral in de begin periode veel problemen gehad.

PayPal verplichten aan nieuwe verkopers die risicozaken verkoper kwestie de koper te beschermen. Lijkt mij niet meer dan normaal.

Maar kijk naar mijn feedback. Moeten kopers tegen mij beschermd worden?????????????