- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 11-11-2011 11:31
Wat is er mis met uitstel van betaling?
Ik betaal gewoonlijk onmiddellijk, maar soms zijn er situaties waar je niks aan kan doen... zo vond ik enkele jaren terug op Ebay een uniek stuk waar ik al langer naar zocht, prijs: 250€, deze kans kon ik niet laten liggen, zei het niet dat ik twee dagen later een grote ziekenhuisrekening kreeg voor een opertie die mijn dochter een maand eerder had ondergaan. Ik zat dus plots een beetje krap bij kas, contact opgenomen met de verkoper, de situatie uitgelegd en ik stelde hem voor het object alsnog te kopen (was met "nu kopen") en een voorschot te storten van 50€ en het saldo een tweetal weken later zodra ik vers geld op mijn rekening had.
Verkoper was direct akkoord en de transactie verliep nadien heel vlot... iedereen tevreden!
Een half jaar later vond ik bij het jaarlijkse opruimen nog twee oude, unieke bouwdozen terug die al zo'n 30 jaar niet meer bestonden, wegsmijten is hier niet aan de orde, dus bood ik ze aan op Ebay. Ik kreeg een mail van een koper die de dozen graag wilde hebben, maar hij had pas binnen twee weken het geld ervoor en ja, de veiling liep maar over 7 dagen... ik stelde hem zelf voor alsnog te bieden en mocht hij het object winnen, we nadien verder afspraken hoe de betaling zou verlopen.
Koper in kwestie won de objecten als enige bieder, een afspraak gemaakt en alles netjes betaald volgens afspraak, wederom iedereen tevreden!
Regels zijn regels, maar tolerantie maken het leven zoveel aangenamer enne... verkopers die geen begrip hebben voor de persoonlijke (tijdelijke) sitiuaties van de klanten, zijn slechte verkopers!