Ik ga niet akkoord over jullie discutie wat de btw betreft. Ik heb (en nu nog deels) altijd als zelfstandig boekhouder gewerkt. Terugbetaalde verzendingskosten worden gewoon geboekt als terugbetaling van kosten, groep 74.
Ik heb nog nooit in mijn leven btw dooorgerekend voor de staat, heb NOOIT enige opmerking hierop gekregen voor GEEN ENKELE klant, en dit gedurende 30 jaar !
Waarom zou dat nu plots allemaal veranderd zijn ? Als je postzegels koopt krijg je toch ook een faktuur van de post ZONDER btw ?
Als jullie btw aanrekenen op het doorgerekende port, moet je enkel de btw afdragen op het verpakkingsmateriaal DAT JE IN REKENING BRENGT ! ! En NOOIT op de postzegel, dat is van het goede teveel !
En ook niet op het aantekenrecht van de post, is ZONDER btw. Je moet eens echt kijken naar het tiketje dat je krijgt in de post. Koop je omslagen, dan staat de btw afzonderlijk vermeld, koop de postzegels of betaal je een aangetekende zending, is er geen btw vermeld. Voor mij is het duidelijk : geen btw op de verzending, wel op de verpakking (als je die aanrekent)
Heb het verdomd 40 jaar zo gedaan, en NOOIT, maar ook NOOIT heeft één klant hierdoor moeilijkheden gehad met de btw controle !