- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 26-07-2011 17:30
Ik neem aan dat de bank op 5 mei in perfecte staat was zoals beweerd werd en zoals op de foto te zien was. Indien niet, dan is de verkoper zeer zeker een bedrieger. Als een bieder al niet meer mag veronderstellen dat het object waarop hij biedt daadwerkelijk is wat hij op de foto ziet en wat beschreven wordt...
Ik weet dat het lang geduurd heeft voor ik de bank ging halen, maar als je eerst met een verhuis zit (de bank was bovendien bestemd voor de nieuwe woning) en daarna, op het moment dat je voorzien had om de bank te gaan, je moeder op sterven ligt, dan rijd je niet even snel 300 km om even iets te gaan halen.
Ik heb zelf trouwens vaak genoeg spullen bewaard tot de koper tijd en middelen had om ze te komen halen (ooit eens 8 maanden een antieke spiegel bewaard voor een Italiaanse die onmiddellijk betaald had), zelfs als ze niet onmiddellijk betaalden zoals ik wel braaf deed en ik ben een particulier die in een gewoon huis woont.
Deze verkoper heeft plaats zat voor zijn waar (de meeste dingen staan in zijn tuin en hij heeft ook een hangar) en antwoordde telkens dat het geen probleem was dat de bank nog bleef staan. Wat ik hem verwijt is dat hij mijn eigendom eerst verwaarloosd heeft en daarna nagelaten heeft mij te laten weten dat de bank beschadigd geraakt was met daarbij een voorstel om de zaak op te lossen (verkoop annuleren, gedeeltelijke terugbetaling, reparatie...). Ik heb hem op 22 juli nog gemaild om te bevestigen dat ik op 23 juli zou komen (ik kon al vanaf 11 juli maar het moest voor hem persé op een zaterdag) en zelfs dan heeft hij nog gedaan alsof er niets aan de hand was.
De bank in kwestie is een sculptuur gemaakt uit de stronk + wortel van een boom uit tropisch hardhout. Als dat al niet tegen 3 weken regen kan... Ik kan trouwens niet geloven dat de regen de boosdoener is, daarvoor is de barst veel te groot en te diep. Hij heeft die bank gewoon laten vallen als je het mij vraagt.