annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Annulatie??

Ik kocht gisteren een object van iemand uit Italië.

Na vandaag wat mails te hebben ontvangen, blijkt dat dit object niet meer in voorraad is.

 

De verkoper heeft nu een vraag tot annulering naar mij verstuurd.

Maar hierin staat: U mag de annuleringsaanvraag enkel aanvaarden als u nog niet betaald hebt of als u al een terugbetaling hebt ontvangen van de verkoper.

 

Ik heb betaald via paypal gisteren, heb geen terugbetaling gekregen.

 

Maar hoe werkt dit nu precies? Moet ik eerst die annulering bevestigen en krijg ik dan mijn geld terug. Of moet ik afwachten tot ik mijn geld teruggekregen heb, en dan pas annuleren?

 

En ook: moet ik het geld van de verkoper terugvragen? (ik spreek geen woord italiaans) of moet ik dit aan paypal zelf vragen?

 

Alvast bedankt!

Hele onderwerp weergeven
hughwitte
Community-lid

Nog enkele opmerkingen:

Als uw PayPal betaling voor deze aankoop gespijsd was door uw kredietkaart, gaat het geld bij een refund terug naar uw kredietkaartrekening. U kunt dan niet zien aan uw PayPal saldo of er terugbetaling geweest is of niet. U kunt wel in het rekeningoverzicht van uw PayPal betalingen naar de details van de betaling kijken, en zien of er al terugbetaling gebeurd is.

eBay schrijft:"U mag de annuleringsaanvraag enkel aanvaarden als u nog niet betaald hebt of als u al een terugbetaling hebt ontvangen van de verkoper". Hou u daaraan, en ga ook niet stilzwijgend akkoord met de annulatie als u geen terugbetaling krijgt. Laat de verkoper daarom weten dat als u geen terugbetaling gekregen hebt binnen zeven dagen na het zenden van het annuleringsverzoek, u, voor het verstrijken van deze zeven dagen, niet akkoord zal gaan met het verzoek. U kan dan later uw geld terugkrijgen via een PayPal geschil wegens niet ontvangen object.

Een vraag stellen