annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

hoe zit het met jullie omzet?

Hello,

 

Graag wens ik te weten van jullie mede verkopers hoe het zit met jullie omzetcijfers op ebay. Ikzelf zit op - 50% op één jaar tijd met dezelfe strategie, site...

Wat is het met jullie of ben ik de enige?

Bericht 1 van 20
laatste antwoord
19 ANTWOORDEN 19

hoe zit het met jullie omzet?

U bent niet de enige, het is kommer en kwel. De crisis natuurlijk en eBay dat steeds lastiger en moeilijker wordt.

Bericht 2 van 20
laatste antwoord

hoe zit het met jullie omzet?

Ik zal u direct een antwoord op een paar van uw vragen geven.

 

Op 2 jaar tijd is onze omzet hier met 70% teruggelopen. In ons geval niet iets dat langzaam gebeurd is. Dat is van de ene maand op de andere gebeurd in in het laatste gedeelte van 2012. Ik was ook de enige gameshop in mijn categorie waar dit gebeurd is. Puur sabotage door Ebay zelf.

 

Het probleem bent niet u, is niet de crisis, maar is Ebay zelf. Wij zijn begin 2012 via onze eigen website beginnen verkopen. Daar is het net het omgekeerde.  Iedere maand zien we daar groei.

 

Staat in schil contract met Ebay. In de periode oktober-januari terug na lange tijd terug wat beter verkocht. Begin februari werd onze shop terug uitgezet. Iedere dag minder bezoekers, iedere dag minder verkoop. April sloeg echt alles. Nooit zo'n slechte verkoop, op één week tijd meer neutrale feedbacks dan anders op een gans jaar tijd en dit voor de gekste redenen.

 

Barslechte verkoop in april en dan 30 geschillen moeten starten voor objecten die niet betaald werden. Opnieuw het probleem is niet u, is niet de crisis. Op onze eigen website is het een uitzondering geworden dat een koper zijn bestelling niet betaalt.

 

Tot begin 2012 was Ebay de enige plaats waar we verkochten en verdienden we hier onze boterham. Het is nu zo ver gekomen daat we begin deze maand onze shop gesloten hebben en totaal niets meer verkopen via Ebay.

 

Echt niet meer de moeite om zoveel tijd en energie in iets te steken waar je zoveel problemen mee hebt. ALs verkoper ben je hier loslopend wild. Vorige maand ben ik zelfs gedegradeerd naar ondermaatse verkoper wegens 1,27% (!!!) lage sterrenbeoordelingen voor objectbeschrijving. Dit op basis van een feedbacksysteem dat op volledige anonimiteit berust en waar je als verkoper geen verweer tegen hebt.

 

Meer nog. In Augustus gaat het nieuwe feedbacksysteem van kracht. Dan gaat Ebay tot een jaar terug kijken in uw feedback om u defecten te geven. Volgens mij volstrekt ILLEGAAL!!!  Ebay heeft het recht om zijn feedbacksysteem aan te passen, maar kan u geen defect aan uw broek smeren voor iets wat bijna een jaar geleden gebeurd is op een moment dat er zelfs nog geen sprake was van deze nieuwe regels.

 

Enfin, voor mij doet dit momenteel niet ter zake. Ik zal hier in de toekomst waarschijnlijk mijn shop wel terug opstarten, maar dit zal niet voor direct zijn en ik zal dan ook niet meer zo veel objecten op Ebay zetten dan vroeger.

 

De enige reden dat Ebay zijn feedbacksysteem verandert is om van zo veel mogelijk top verkopers te degraderen naar een lager niveau zodat ze geen 20% korting meer moeten geven. Ebay wou van mij 20% meer en krijgen nu 100% minder. Voor zo ver dit al niet het geval is, is Ebay België een stille dood aan het sterven.

 

 

Bericht 3 van 20
laatste antwoord

hoe zit het met jullie omzet?

Hello,

 

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik begrijp de frustratie en ik ben enigzins blij dat ik niet de enige ben. Het is al een tijd dat het slechter gaat maar nu ben ik op het punt gekomen waarop ik mij afvraag of het nog de moeite is om dingen online te plaatsen. De klanten worden moeilijker, ze bestellen vandaag en willen het morgen al in de bus en de verkoop neemt af. In veiling is het al helemaal een catastrofe, vandaar dat ik niets meer in veiling steek. Ikzelf heb ook een eigen website en moet zeggen dat ik er meer verkoop op haal dan op ebay, terwijl ik voor mijn site 0 reclame maak of wat dan ook. Ik kan alleen hopen op beterschap op ebay en terwijl boor ik nieuwe markten aan die wel aanslaan. Want zoals een wijs man ooit zei als je deed wat je deed en doet wat je doet zul je niet krijgen wat je kreeg. Maw niet alles is zoals vroeger, dat is nu eenmaal zo maar dat het zo afneemt had ik niet verwacht.

Bericht 4 van 20
laatste antwoord

hoe zit het met jullie omzet?

Behalve mijn verkopen zijn vooral ook mijn eigen aankopen op eBay zeer sterk afgenomen, waar er in 2012 nog bijna 900 waren, in 2013 nog slechts 550, zijn er tot nu toe in 2014 nog maar 130 geweest.

Wat ik zie is een verschraald aanbod, gedoe met GSP waardoor het niet meer loont bij US verkopers aan te kopen en wat al niet meer. Gelukkig zijn er andere opties dan eBay. En inderdaad op eBay was het vroeger veel beter, de toptijd lag omstreeks 2001-2004.

Bericht 5 van 20
laatste antwoord

hoe zit het met jullie omzet?

ik ben eruit gezet door ebay omdat ik 97% had op ebay, teveel negatieve feedback. Ik verkocht toen +5000 euro per maand via ebay. NU verkoop ik via ebay niks meer omdat ik geblokkeerd ben, maar via eigen website en andere kanalen draait  ik nu 10.000 euro per maand iets wat Ebay dus ook had kunnen hebben. Ebay belgie  is helaas op sterven na dood 

Bericht 6 van 20
laatste antwoord

hoe zit het met jullie omzet?

Mijn omzet is uiteraard gedaald omdat ik nagenoeg niets meer plaats.   Er was opeens totaal geen verkoop meer maar ook zag ik dat de artikelen niet meer bekeken werden.

 

Ik heb het al eerder gezegd, ik plaats alleen nog artikelen waarvan ik zowat zeker weet dat ze zullen verkocht worden.  Anders gaat je winst verloren in plaatsingskosten voor onverkocht items en dat kan toch aardig oplopen per maand.  

 

Op een andere site staan 1540 artikelen momenteel en dit kost me geen enkele eurocent en moet maar 5% commissie betalen EN heel belangrijk, ik hoef geen paypal te aanvaarden.

 

Ik zal wellicht Ebay nooit echt opgeven, "gebruik" het enkel voor specifieke items.

 

Indien Ebay gebleven was zoals enkele jaren terug dan stonden die 1500 artikelen wellicht op Ebay.  Dus, nu niet meer.

 

 

Johan

 

 

 

Bericht 7 van 20
laatste antwoord

hoe zit het met jullie omzet?

ik kan enkel maar bevestigen dat ebay er gewoonweg alles aan doet om de 20% korting voor powersellers / topverkopers af te nemen.  En met succes, want je kan er niks tegen inbrengen.

 

nadien ben ik beginnen aanbieden op ebay.de, de verkoop deed het terug prima, maar wel met een commissie van rond de 10%.

doordat de aanbiedingen 0.30ct zijn, heb ik geopteerd voor de dure topwinkel plus. 

 

Helaas zitten volgens mij de grootste foefelaars op ebay.de want ik krijg de éne claim na de andere, tracking of niet, bewijsmateriaal van problemen zijn niet nodig, retouren hoeft ook al niet, ze krijgen toch zonder énige moeite het bedrag terug via paypal. Begin er maar eens tegen...  

 

Onlangs zijn een paar grote Duitse winkels binnen mijn branche gestart op ebay.de en die verkopen als zot, met prijzen die 10 tot 20% duurder zijn, en terug zijn mijn aanbiedingen niet meer zichtbaar. 

 

 

Ik zou graag Test Aankoop of FOD economie graag eens deze praktijken laten uitspitten, helaas gaan zij zich hier nooit mee bezig houden.

 

 

Bericht 8 van 20
laatste antwoord

hoe zit het met jullie omzet?

Ik zou zeggen een nummertje trekken en aanschuiven achter aan de rij.

 

Ebay geeft geen zak meer om zijn verkopers tenzij je een mastodont van een winkelketen bent. Kijk naar al die outlets op buitenlandse ebaysites. Een stilbewaard geheim dat die van Ebay speciale voorwaarden krijgen. Hebben honderden negatieve een neutrale feedbacks op een maand en vaak zijn die nog top rated seller ook.

 

Doe gerust uw beklag bij eerder vermelde instanties. Heb ik ook al gedaan zonder dat er gevolg aan gegeven wordt. Als er genoeg klachten binnenkomen zullen ze ooit toch eens moeten luisteren.

 

Simpel. Als kleine zelfstandige moet je niet meer op Ebay zijn. Die spuwen u gewoon uit.

 

In mijn categorieheb ik de volgende shop zien sluiten. En iets doet me vermoeden dat er nog een shop is die van plan is om te gaan sluiten.

Bericht 9 van 20
laatste antwoord

hoe zit het met jullie omzet?

Omzet is inderdaad een drama en zwaar teruggevallen. Ik zie vooral België geviseerd worden door de eBay politiek.

Eigen producten zijn niet meer te vinden op eBay België. Pas enkel als je een land selecteert (België) dan zie je je producten terug NA die van de buitenlanders. 

 

Dit werd reeds gemeld aan eBay. De case officer in kwestie vond dat ik 100% gelijk had en hij ging mijn bericht forwarden. 
Maar daar is natuurlijk niets meer mee gebeurd. 

 

Een waardig alternatief is er niet. 2dehands is geen vlot platform (en nu ook eigendom van eBay).

Het enige alternatief is een eigen webshop. Ik had in 2012 echt een goed gevoel bij eBay, maar dat ebt nu stilaan weg hoor.

 

.
Bericht 10 van 20
laatste antwoord