annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

koper wil lagere verzendkosten na de veiling en biedt dan geschil in,wie helpt?

ik heb onlangs een multipack epson cartridgen verkocht aan een koper uit portugal,bij mijn beschrijving stonden verzendkosten voor Belgie en de buurlanden,had ook aangeklikt wordt wereldwijd verzonden maar nog geen verzendprijs voor Portugal bijstaan.

Koper biedt en vraagt na de veiling als de verzendprijs dezelfde is als voor de buurlanden (16,5euro pakketpost),ik bevestig(ook al kost het een stuk meer naar Porgutal) dan begint hij over de verzendprijs te discusseren dat het veel te hoog is.Ik mail dat het eventueel beterkoop gaat maar dat het dan zonder traceercode is,de koper gaat akkoord wil het goedkoopste.

Nu een week later mailt hij mij dat hij zijn object niet ontvangen heeft en vraagt me een terugbetaling van 50%,2 dagen later dient hij een geschil in bij paypal omdat hij zijn object niet heeft ontvangen en wil de volledige terugbetaling.

Kan dit zomaar? Wie weet heeft hij het object toch ontvangen maar kan het niet controleren want heb geen traceercode,wat moet ik doen?Ben waarschijnlijk weer veel te naief geweest door hem een goedkopere verzending zonder tracking aan te bieden zeker...

Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

koper wil lagere verzendkosten na de veiling en biedt dan geschil in,wie helpt?

Je hebt geen enkel bewijs van verzending ,dus PAY PAL zal de koper terug betalen.

Je kan beter bij dat wereldwijd uitzonderingen plaatsen en steeds 5,13 euro aantekentaks aanrekenen.

Heb nog nooit iets naar Portugal verzonden ,maar Italie duurt langer dan Australie of Moskou dus misschien kan je de koper vragen om nog een beetje geduld te oefenen.

Persoonlijk verzend ik niets onder de 15 euro naar het buitenland ,omdat de verzendkosten te hoog oplopen.

Bericht 2 van 7
laatste antwoord

koper wil lagere verzendkosten na de veiling en biedt dan geschil in,wie helpt?

Verzendkosten zijn voor zowat iedereen altijd te hoog en voorwerp van discussie. Als ik dan eens uitzonderlijk naar het buitenland verstuur gebeurt dat altijd met traceercode, is de koper niet akkoord gaat de koop niet door... zo simpel voor mij!

Wat je wel kan doen is, zoals sommigen hier, de verzendkosten bijtellen bij je vraagprijs en zogezegd "gratis verzending" aanbieden. Velen gaan er intrappen en denken dat ze een zaak doen. Een truukje zoals een ander!Smiley Erg vrolijk

Bericht 3 van 7
laatste antwoord

koper wil lagere verzendkosten na de veiling en biedt dan geschil in,wie helpt?

nu zie ik bij zijn vorige feedbacks dat er meerdere verkopers problemen hebben gehad met de koper,begint na de veiling over de verzendkosten te onderhandelen,maar ja zoals hier al vaker aangehaald,als verkoper heb je geen rechten,als koper kan je je bijna alles permiteren...

Bericht 4 van 7
laatste antwoord

koper wil lagere verzendkosten na de veiling en biedt dan geschil in,wie helpt?

De kopers moeten een beetje geduld hebben hé !

 

Eerst kopen ze, ze wachten dan 2 tot 3 weken met betalen en dan opeens verwachten ze dat ze de volgende dag ontvangen.

 

Als ik iets koop wacht ik geduldig, als het van ver komt moet je daar ook rekening mee houden.

 

Die koper uit Portugal moet je vooral goed blijven communiceren.  Schrijf hem wanneer je het pakje op de bus gedaan hebt, dat er eventueel een weekend tussen zit en dat hij vermoedelijk vanaf een bepaalde datum het pakje zal ontvangen.

 

Een goede communicatie kan wonderen doen.

 

Ik heb steeds aan mij klanten laten weten wanneer ik het pakje naar de post gebracht heb en ze steeds gevraagd om geduld te hebben.

 

Succes, hopelijk komt alles goed.

Bericht 5 van 7
laatste antwoord

koper wil lagere verzendkosten na de veiling en biedt dan geschil in,wie helpt?

Ga ik dit geschil sowieso verliezen bij paypal? Koper heeft toch gekozen om zo laag mogelijke verzending zonder traceercode?

Heb hem eerst verzendkosten doorgegeven met traceercode maar was hem te duur...

Bericht 6 van 7
laatste antwoord

koper wil lagere verzendkosten na de veiling en biedt dan geschil in,wie helpt?

Ja ,je hebt geen enkel bewijs van verzending.

Dit heeft ook niets te maken met beslissingen van PAY PAL die steeds in het voordeel van de koper zouden worden beslist.

Je had beter uit eigen zak 5,13 euro aantekentaks betaald ,dan was je minder geld verloren dan nu.

Bericht 7 van 7
laatste antwoord