annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe betaal ik extra verzendingskosten?

lien2588
Community-lid
Hey

Ik heb deze avond iets gekocht op ebay en heb onmiddellijk het bedrag dat werd gevraagd van de verkoper betaald via de te volgen stappen. de betaling was in orde maar ik ontvang net een email van de verkoper dat ze een fout heeft gemaakt wat de verzendingskosten betreft. Ik moet dus nog een kleine som extra betalen, waar ik geen probleem mee heb. Maar nu is mijn vraag: Hoe moet ik de rest van de kosten betalen?

Kan iemand me hier bij helpen?

Alvast bedankt

Mvg
Bericht 1 van 10
laatste antwoord
9 ANTWOORDEN 9

Hoe betaal ik extra verzendingskosten?

huwitte
Community-lid
Ik veronderstel dat het over die dubbele aankoop in de UK gaat en dat u dus met PayPal betaald hebt. Best om de verkoper te vragen om een refund te doen van uw betaling, en dan kan hij een nieuwe correcte PayPal factuur sturen voor de eBay objecten, zodat u het volledige bedrag in één keer kunt betalen.

Dan betaalt de verkoper slechts éénmaal de vaste PayPal kost, maar belangrijker, u verliest uw kopersbescherming niet (aankoop moet in éénmaal betaald worden voor kopersbescherming), en het gaat hier toch om een behoorlijk bedrag.



Bericht 2 van 10
laatste antwoord

Hoe betaal ik extra verzendingskosten?

lien2588
Community-lid
Bedankt voor jouw reactie.

Hoe gaat zo'n refund dan juist in zijn werk? Als de verkoper het bedrag terugstort, komt dit dan op mijn gewone rekening terecht of op een paypal rekening? Ik heb daar namelijk geen account.

Groetjes
Bericht 3 van 10
laatste antwoord

Hoe betaal ik extra verzendingskosten?

huwitte
Community-lid
Hebt u een PayPal account en is de aankoop met PayPal betaald? In dit geval, is de betaling gebeurd met PayPal saldo of met Creditcard?
Gaat het over objectnr: 280550508815 waar de enige opgegeven betaalmethode PayPal is?



Bericht 4 van 10
laatste antwoord

Hoe betaal ik extra verzendingskosten?

lien2588
Community-lid
Het gaat idd over die aankoop en heb de betaling via paypal gedaan met creditcard. De verkoper heeft mij een nieuwe factuur gestuurd voor het resterende bedrag via paypal. Is dit dan een probleem als ik deze betaal?
Bericht 5 van 10
laatste antwoord

Hoe betaal ik extra verzendingskosten?

huwitte
Community-lid
Het enige probleem dat ik daar zie is dat, in het geval er iets mis zou lopen met de aankoop, uw kopersbescherming niet geldig zou kunnen zijn.

PayPal gebruikersovereenkomst:
13.5.1 Wat zijn de vereisten om in aanmerking te komen voor PayPal-Kopersbescherming?
a. Betaal het volledige bedrag voor het in aanmerking komende object in één keer. Objecten die in meerdere termijnen zijn betaald, zoals een aanbetaling gevolgd door de betaling van het restbedrag, komen niet in aanmerking.
b. . . .
Vandaar dat de aangewezen werkwijze in het door u beschreven geval een refund van het oorspronkelijke bedrag is door de verkoper (dit komt terug naar uw creditcard), gevolgd door het zenden van een nieuwe PayPal factuur met het correcte totaalbedrag.



Bericht 6 van 10
laatste antwoord

Hoe betaal ik extra verzendingskosten?

huwitte
Community-lid
Nu, in het geval er iets mis moest gaan met de aankoop (niet ontvangen, niet volgens de beschrijving), kan u altijd ook nog terecht bij uw Creditcardmaatschappij, die normaal ook dekking geven tegen dergelijke zaken.



Bericht 7 van 10
laatste antwoord

Hoe betaal ik extra verzendingskosten?

lien2588
Community-lid
Ok, bedankt voor alle informatie.

Ik laat iets weten hoe het is afgelopen 😉

Groetjes
Bericht 8 van 10
laatste antwoord

Hoe betaal ik extra verzendingskosten?

lien2588
Community-lid
Alles is goed afgelopen en ik ben zeer tevreden over haar service en kwaliteit.
Wat is eigenlijk de reden dat deze persoon haar producten niet meer te koop worden aangeboden? Ik heb een mail gekregen 'list has been removed'.
Bericht 9 van 10
laatste antwoord

Hoe betaal ik extra verzendingskosten?

huwitte
Community-lid
Alles goed afgelopen, zo moet het zijn.:-)

De aanbieding waarvan u enkele stuks gekocht hebt is verwijderd door eBay en misschien nog andere ook, maar de verkoper heeft op dit ogenblik nog aanbiedingen lopen. De verwijdering kan een variëteit van redenen hebben. Bijvoorbeeld omdat de rechtenhouder (VeRO lid, in eBay taal) van deze merkkleding de aanbieding gerapporteerd heeft wegens schending van haar rechten.



Bericht 10 van 10
laatste antwoord