annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mag een koper nu werkelijk alles ??

nickelodeon43
Community-lid

Vroeger (in de goeie jaren), werd er negatieve fb gegeven indien een koper het vertikte om te betalen.  Nu durfde ik al eens positieve fb te geven met een negatief commentaar, OMDAT WE NIET MEER ANDERS KUNNEN...
Waar zijn de rechten van de ver-kopers ?  Mag een koper nu werkelijk alles, en moeten de verkopers dan over zich heen laten lopen ?  Ik zie dat het nu weer veranderd is : indien de betaling niet is geregistreerd kan men helemaal geen fb meer geven.  Dus wij kunnen nog op onze donder krijgen, en kopers worden volledig vrijgesproken ????

Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

Mag een koper nu werkelijk alles ??

Je kan toch een geschil openen voor een niet-betaler ?


Als een koper teveel geschillen heeft wordt hij/zij door eBay gestraft. Ik heb het al meegemaakt, een koper betaalt niet voor 3 objecten, ik open een geschil voor 1 object, direct daarna wil ik een geschil openen voor het 2de object, intussen was de koper geschorst door eBay !


Er worden dus maatregelen genomen door eBay ! 😉



m.
Bericht 2 van 7
laatste antwoord

Mag een koper nu werkelijk alles ??

Waarom moeten we dat doen? Ik zie hier op ebay een vorm van discriminatie welke dus door de belgische wetgeving niet kan en mag. Misschien moeten we hier eens een klacht over formuleren bij de bevoegde instanties. Ik weet de weg om dit te doen, en overweeg sterk om dit dus aan te klagen.

Waarom mag een koper alles en kunnen wij als verkoper nog geen nagetieve reactie geven. Kopers weten dit en maken daar dan ook handig gebruik van.

Bericht 3 van 7
laatste antwoord

Mag een koper nu werkelijk alles ??

tjr0000
Community-lid

Omdat vroeger verkopers misbruik maakten van dat systeem. Als je dan als koper een TERECHTE negatieve gaf, maar als koper alles goed had gedaan, kreeg je toch een negatieve terug. Wraakfeedback weet je.

Eigenlijk vind ik dit systeem veel beter. Als je problemen hebt met een koper, open je een geschil. Ebay neemt dan wel maatregelen.

Bericht 4 van 7
laatste antwoord

Mag een koper nu werkelijk alles ??


Waarom moeten we dat doen?



De meest basale reden waarom je dit het beste doet (maar je MOET dit niet als je echt is niet wil) is omdat dit de enige weg is om de aangerekende ebay-kosten te recupereren... 😉




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 5 van 7
laatste antwoord

Mag een koper nu werkelijk alles ??

sharknose_78
Community-lid

Ik vind dat wanneer een koper een aantekening krijgt wegens onbetaald object, hij toch op zijn minst een negatieve feedback moet krijgen. Maar nee, zijn feedback blijft netjes op 100% .. vind ik niet correct. Want tenslotte iemand die als koper niet correct is, is dit als verkoper ook niet in mijn ogen en als potentieële koper had ik dit graag geweten.

Bericht 6 van 7
laatste antwoord

Mag een koper nu werkelijk alles ??

Kijk dit vind ik ook. Ik heb een negatieve feedback van een koper dat hij de goederen niet ontvangen heeft terwijl ik zie op de taxiposttracking dat de goederen zijn afgeleverd.


Volgens Ebay kunnen ze er niks aan veranderen?

Bericht 7 van 7
laatste antwoord