annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

PAYPAL maakt het nu toch wel al te bont !!!!

Deze morgen een berichtje via EMAIL.

 

Zijn ze daar helemaal GEK geworden ????  180 dagen ??? = 5 maanden  ?   Maar wel MINDER gemoedsrust voor ons, de verkoper !

 

Wil een keer IEMAND die een klein beetje gezond verstand heeft, mij (ons) vertellen WAAROM dit nodig is ?

 

 

Bericht van Paypal:

 

Nog meer gemoedsrust voor uw klanten

 

Beste Saskia,

We hebben klanten laten weten dat ze vanaf nu maximaal 180 dagen hebben om een geschil in te dienen via PayPal's Actiecentrum. De lagere tijdsdruk geeft webwinkels en klanten meer tijd eventuele geschillen op een positieve manier op te lossen.

Als er geen overeenstemming kan worden bereikt, nemen wij de kwestie in behandeling zoals voorheen en beslissen we of de klant al dan niet moet worden terugbetaald. Voor klanten, en vooral klanten die nog niet zoveel vertrouwen hebben in online shoppen, wordt het nog aantrekkelijk iets in uw webwinkel te kopen.

Bekijk de banners die we in het kader van de nieuwe geschillentermijn voor u hebben gemaakt en informeer uw klanten dat ze op uw website bij het betalen kunnen rekenen op de bescherming van PayPal. PayPal is een vertrouwde betaalmethode en het op uw website aangeven dat klanten PayPal kunnen gebruiken, kan de omzet stimuleren.

 

 

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

PAYPAL maakt het nu toch wel al te bont !!!!

PAYPAL maakt het nu toch wel al te bont !!!!

Een tijdje geleden is de CEO van PayPal opgestapt (ondertussen is er wel vervanging). Toen heeft de CEO van ebay John Donahoe tijdelijk het dagelijkste bestuur van PayPal op zich genomen. Eerste wat die gedaan heeft is de termijn verlengen tot 180 dagen.

 

Ik kan begrijpen dat ze de termijn iets willen verlengen. Als je iets in China gaat kopen kan het effectief langer dan 30 dagen duren voor je uw item hebt, maar 180 dagen is wel iets te veel van het goede. Wij hebben PayPal definitief afgevoerd als betaalmethode. De weinige mensen die er wel achter vragen krijgen systematisch een njet.

 

Liever een verkoop minder dan 180 dagen later alsnog onze centen kwijt te zijn.

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

PAYPAL maakt het nu toch wel al te bont !!!!

Wij vragen om NIET met paypal te betalen maar enkel per overschrijving.

 

Probleem is dat Ebay dat erg forceert dat klanten WEL paypal betalen.

 

Maar Paypal is te duur.

 

Ik heb nu twee kopers die ongeacht ik hen vroeg om over te schrijven toch betaald hebben met paypal.

 

Een autootje van amper 2.50 euro.   - de commissie van 8 % maar dan nog eens - 0.34 % en - 0.35 euro ...  als zakelijke verkoper dan nog - 21% btw en er schiet na afrek van de aankoopprijs niet veel meer over.

 

Postkaartje verkopen online van 1 euro !  Kan je rekenen ?  Kan je het beter zo weggeven.

 

 

 

Bericht 4 van 5
laatste antwoord

PAYPAL maakt het nu toch wel al te bont !!!!

@spoor: vooreerst is het 3,4% en niet 0,34% dat Paypal je aanrekent... Op je wagentje van 2,50 euro is dat dan 0,09 euro dat je extra kwijt zal zijn + 0,35 euro aan vaste paypalkost.

Je kan, als je vindt dat die kosten extra moeten bekostigd worden, je startprijs ook altijd verhogen naar 3 euro hé?

 

En wat die postkaarten betreft, geldt toch net hetzelfde? Je weet wat je kosten gaan zijn, reken die dan toch op zijn minst mee in de startprijs, zo vorokom je dat je met verlies moet gaan verkopen.

Weet je zeker dat je ze niet aan die prijs zal verkocht krijgen, zet ze dan ook niet op eBay hé?

 

Het is allemaal echt zo simpel hoor! In plaats van daarover steeds weer discussies te gaan opzetten die toch nutteloos, beredeneer eerst eens een beetje hoe en wat het meest haalbare is!

eBay en Paypal zullen hun strategie nooit of nooit veranderen op dit vlak dus zit er maar 1 ding op: pas je zelf en je prijsstellingen eens wat meer aan aan wat "de markt" je voorschotelt" !




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 5 van 5
laatste antwoord