annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verplicht aanvaarden PayPal

Probleem:

1) eBay verplicht mij om Paypal te aanvaarden.
2) Paypal is een onveilig betaalmedium (gehackte account, gestolen Visa, geen provisie op rekening gekoppeld aan Visa, ...)
3) Paypal geeft enkel verkopersbescherming voor een premier of zakelijke Paypal account. En zonder verkopersbescherming is het de verkoper die geen geld ziet in de gevallen vermeld onder puntje 2.

DUS: eBay verplicht occasionele verkopers of nieuwe gebruikers om een onveilig betaalmedium te accepteren waarbij de schade enkel gedragen wordt door de verkoper.

Als eBay/Paypal dan toch 2 keer verdient op de transacties dan kunnen ze tenminste toch enige bescherming bieden aan deze gebruikers.
Of wil eBay geen (of enkel onwetende) occasionele verkopers meer?

Ben ik nu de enige die hier een probleem mee heeft of zijn al die andere gebruikers al weg bij eBay?
Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Verplicht aanvaarden PayPal

e-user2
Community-lid
Jij hebt als klant van eBay en van Paypal een overeenkomst met deze beide ondernemingen.

Als er een onevenwicht zou bestaan tussen je rechten en plichten die deze overeenkomsten voorzien dan kan er geen rechtsgeldige overeenkomst bestaan! -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Verplicht aanvaarden PayPal

e-user2
Community-lid
Ik kan het je duidelijker maken.

Door klant te worden bij één van deze onafhankelijke ondernemingen heb je als consument de zekerheid die de consumentenwetgeving je geeft.

Als je vindt dat eBay of Paypal geen rechten aanbiedt die evenredig zijn aan je plicht om Paypal te aanvaarden om gebruik te kunnen maken van de diensten van die andere onderneming eBay dan stuur je eBay gewoon een e-mail waarin je uiteenzet waarom JIJ denkt dat je geen gelijkwaardige rechten aangeboden worden door dat eBay.

Als eBay je antwoordt dat die verplichting blijft bestaan dan kan je jouw e-mail + het antwoord doorgeven aan de insoectiediensten van de FOD Economie die dan dienen te onderzoeken of eBay de consumentenwetgeving overtreedt (en bijkomstig dat eBay, en/of dat Paypal, kan een boete opleggen tot en met een algemeen verbod tot handelen). -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Verplicht aanvaarden PayPal

Hoe kan ik eBay dan contacteren want op het bericht via Hulp -> email -> contacteer ons reageren ze tot op heden niet.

En ik ga wel is navragen welke instanties hiervoor juist kunnen ingeschakeld worden, al is het maar uit principe. (Eventueel testaankoop?)

Bij mijn weten is de enige beveiliging van een paypal account een paswoord (en geen digipas zoals bij banken). In het geval van fraude wordt het verlies doorgeschoven naar de "klant" omdat die niet genoeg omzet heeft.

En iets verplichten om er dan voor te laten betalen om het "veilig" te maken is er helemaal over.

Het moeilijke is om een antwoord te krijgen dat "to-the-point" is. Bij Paypal vroeg het ook wat over-en-weer gemail voor ze wilden zeggen dat verkopersbescherming enkel voor premier of business accounts is. En Paypal reageert dan nog binnen de 48uur.

mvg,
Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Verplicht aanvaarden PayPal

ricabondy
Community-lid
Ik ben niet accoord om paypal te gebruiken,in de vrijemarkteconomie kan men toch ook niet kopers of verkopers verplichten om de betalinggen via dit of dat systeem uit te voeren ik aanvaard geen enkele betaling die via paypal moet gebeuren waar blijft de vrijheid van bankkeuze of betalingsmethode,ik verlaat dan nog liever ebay
Bericht 5 van 5
laatste antwoord